ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
החלקה שהוכשרה באשדוד

בצל הקורונה: כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל יובא היום למנוחות

האבל בעולם החסידות: החלקה שהוכשרה יממה לפני בבית החיים באשדוד, וחסימות המשטרה לקראת מסע הלווית האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל שתועבר בשידור חי כאן באתר 'בחדרי חרדים' • כל הפרטים על הטהרה בחולון, ועל ההחלטה היכן הרבי ייטמן • וכל בית ישראל יבכו את השריפה 

בצל הקורונה: כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל יובא היום למנוחות
הלווית הרבי מפיטסבורג בנתניה צילום: זק"א ת"א

האבל בחצר חסידות פיטסבורג ובעולם החסידות על הסתלקותו של האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל שהסתלק בחצות ליל אמש, לבית עולמו לאחר שנדבק בקורונה והוא בן 64. 

מיטתו של הרבי יצאה הבוקר מבית החולים לניאדו צאנז בנתניה על ידי מתנדבי זק"א תל אביב לטהרה בבית העלמין חולון שם השתתף גם הרבי מנדבורנה שאמר את הקדיש. במסע הלוויה שנערך בקריה בנתניה השתתף האדמו"ר מצאנז שליווה את המיטה.

בחצר החסידות התלבטו היכן לקבור את הרבי שכן סבו ואביו האדמו"רים זצ"ל טמונים בהר המנוחות, לבסוף הוחלט להכשיר חלקה מיוחדת בבית החיים באשדוד שם ייטמן הרבי זצ"ל כפי שהיה רצונו כל השנים. 

מסע הלוויה יצא בשעה 13:00, מבית מדרשו בקרית פיטסבורג ברובע ג', לחלקת פיטסבורג, בבית העלמין באשדוד.

'בחדרי חרדים' יעביר בשידור חי את מסע הלוויה. 

החסידים אינם מעכלים את דבר הסתלקותו וקולות שבר ובכי נשמעו בבית המדרש באשדוד שם הוסרה הפרוכת, וכן מכל הבתים שסירבו לעכל את הבשורה הקשה והמרה. 

בחסידות מסרו כי היות והלוויה תתקיים במתכונת הוראות הבריאות, נשים אינם משתתפות כלל, כמו כן מסע הלוויה יעבור בערך בשעה 14:00 ברחוב חנה סנש וכיכר יש חסד, הפלמח כיכר אלתא, שמעון בן שטח רובע ז' לכיוון בית העלמין.

על פי הוראת רב החסידות הרב טורעבר כלל החסידים יקרעו קריעה במוצאי שמחת תורה אז תתחיל השבעה, במסע הלוויה ישאו דברי פרידה ולא הספדים מפני המועד שלושת בניו רבי משולם אליעזר, רבי יעקב ורבי יוסף לייפער. 

במשטרת מרחב לכיש מסרו הבוקר כי המשטרה נערכת בכוחות גדולים לקראת מסע הלוויה שתיערך בהתוויית התקנות לשעת חירום ועד סיומו בבית העלמין באשדוד.

המשטרה קוראת למשתתפים, להישמע להוראות השוטרים, לשמור על הסדר הציבורי וכן להקפיד על קיום הנחיות משרד הבריאות לעניין נגיף הקורונה במלואן- עטיית מסכות כל העת, איסור התקהלויות ושמירה על מרחק שני מטרים איש מרעהו.

החל מהשעה 12:00 ועד תם הלוויה, יסגר לתנועת כלי רכב רחוב משה סנה באשדוד. בשל חסימת הרחוב, ציבור הנהגים מתבקש להימנע מלהגיע למקום החסום וסביבתו.

בנוסף יוצבו חסימות הכניסות לאשדוד מכביש 4 וכביש 41 וציבור משתמשי הדרך ייבדק עפ"י תקנות לשעת חירום. 

הרבי מפיטסבורג אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד