ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הפרה את תקנות הממשלה

דיווח: השרה שנדבקה הסתירה מידע ממשרד הבריאות

על פי הדיווח, השרה גילה גמליאל שנדבקה בנגיף, שיקרה והעלימה מידע בחקירה האפידמיולוגית שעברה במשרד הבריאות • מתחקיר שנעשה עולה כי השרה הפרה את ההנחיות ושהתה ביום כיפור מרחק עשרות קילומטרים מביתה - בעיר טבריה, שם התפללה בבית הכנסת בו ככל הנראה נדבקה • בתנועה לאיכות השלטון קוראים לפיטוריה לאלתר

דיווח: השרה שנדבקה הסתירה מידע ממשרד הבריאות
משרד הבריאות צילום: פלאש 90

השרה גילה גמליאל שהודיעה במוצאי שבת האחרון, כי נמצאה חיובית לקורונה, הסתירה תחילה היכן שהתה, זאת מאחר שהפרה את כללי הממשלה והתפללה ביום כיפור בניגוד לתקנות, כך דווח ב'הארץ'.

על פי הדיווח, השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל ניסתה להתחמק מהחקירה האפידמיולוגית של משרד הבריאות, כשבתחילה טענה כי נדבקה מנהגה ולאחר מכן הבינו במשרד הבריאות כי הדבר לא הגיוני.

לבסוף גילו כי השרה גמליאל שהתה ביום כיפור בבית הכנסת בטבריה.

השרה שמתגוררת בצפון תל אביב הפרה את ההנחיות ונסעה לשהות לצד למשפחת בעלה והתפללה בבית הכנסת 'עת חיים' בשיכון ד׳ בטבריה.

בתום הדיון הודתה השרה גמליאל כי שהתה לצד משפחתה ביום כיפור בבית כנסת. וכעת מתברר שמדובר בבית כנסת בעיר טבריה במרחק 150 קילומטר ממקום מגוריה, במשרד הבריאות בודקים כמה אנשים שהו שם בנוסף, והאם בבית כנסת היה מספר מתפללים גבוה מהמותר.

למעשה, גמליאל הפרה את ההנחיות הברורות שאסרו להתפלל מעבר ל 1000 מטר מהבית, וכן את האיסור לשהות בבית של אדם אחר.

בתגובה לפרסום ב׳הארץ׳ סירבה השרה גילה גמליאל להתייחס.

במקביל, התנועה לאיכות השלטון קוראת לשרה גילה גמליאל להתפטר מתפקידה לאלתר, בעקבות מה שהם מכנים, "פגיעה חמורה בשלום הציבור".

התנועה לאיכות השלטון קוראת כאמור, לשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל להתפטר לאלתר מתפקידה, אחרי הדיווחים לפיהם הפרה ברגל גסה את הנחיות הסגר ואף שיקרה לכאורה למשרד הבריאות וניסתה להסתיר את נסיעתה ליום כיפור.

מהתנועה נמסר: "בזמן שמצופה מהציבור לציית להנחיות הנוקשות, לא ייתכן שנבחרת ציבור תצפצף עליהן. אנחנו בשיאו של משבר אמון בין הציבור לפוליטיקאים והפרה זו מחריפה את המצב החמור ממילא.

"חקירה אפידמיולוגית היא לא פריבילגיה. היא חובה של כל אזרח שנדבק בנגיף, ונועדה להגן בראש ובראשונה על הציבור. לשקר ביודעין בחקירה כזו, לכאורה – זו פגיעה חמורה ביותר בשלום הציבור. זו פגיעה בלתי נתפסת בבריאות הציבור.

״נבחרת ציבור שרומסת ברגל גסה את שלטון החוק, מפרה את ההנחיות ומעמידה את הציבור בסכנת נפשות – אין לה מקום ליד ההגה, לא בשגרה ובטח שלא בחירום". כך מהתנועה לאיכות השלטון

גילה גמליאל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד