י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פעילויות ביתיות שהילדים שלכם יעופו עליהן

הורים רבים מתחבטים בשאלה איך ניתן להעסיק את הילדים בימים שבהם אין בית ספר, ימי החג, ימים שבהם יש שרב כבד בחוץ ולא ניתן לצאת לגינה או ימי גשם חורפיים וצוננים במיוחד. אספנו עבורכם מקבץ קצר של פעילויות שיהפכו כל יום פשוט לחגיגה וזמן איכות נפלא שהילדים יזכרו לאורך זמן. התאימו את גודל המנות והכמות למספר הילדים

פעילויות ביתיות שהילדים שלכם יעופו עליהן
הכנה כדורי שוקולד צילום: פיקסביי

יצירת כדורי שוקולד מגוונים

הפעילות הראשונה שלנו מתקתקה במיוחד – הכנה של כדורי שוקולד מגוונים עם טעם אישי לכל ילד ולכל כדור שוקולד. איך מכינים? הכינו לפני הפעילות: חלב, סוכר, ביסקוויטים, חבילת שוקולד, חמאה, אבקת קקאו ואת התוספות שתבחרו לציפוי. את הכדורים עצמם מכינים על ידי המסה מהירה בפולסים קצרים מאד של החמאה וקוביות השוקולד. אם מדובר בילדים צעירים מאד מומלץ לבצע את השלב הזה עבורם. מערבבים לקבלת תערובת אחידה. לאחר מכן מוסיפים חלב, קקאו וסוכר ולשפוך אל הקערה שבה המסתם את השוקולד. הוסיפו בסוף את פירורי הביסקוויטים.

כעת מתחיל הכיף האמיתי. הכינו מראש צלחות עם הפתעות שונות שיהוו ציפוי מתקתק לכדורים: קוקוס טחון, אגוזים או שקדים טחונים, סוכריות צבעוניות ואפילו צלחת של סוכריות מתפוצצות מפתיעה במיוחד.

הנחו את הילדים כיצד לאחוז בחלק מהתערובת ולגלגלה ככדור. לאחר מכן תנו לילדים להשתעשע ביצירת כדורים בעיצוב אישי. גלגלו בתוך הצלוחיות עם הקוקוס והסוכריות והניחו על תבנית. הוסיפו קיסם המסמן אילו כדורים שייכים לכל ילד. בתום הפעילות עטפו את הכדורים בניילון ושבו עם הילדים לצפות בסרט בתום הסרט, כדורי השוקולד יהיו מוכנים להגשה.

בוקר של עוגיות

פעילות קלילה נוספת עם הילדים יכולים להיות הכנה של עוגיות קלילות מאד המבוססות על שלושה מרכיבים שמן הסתם יש לכם כבר היום בבית.

המתכון כולל ארבע כפות קמח, ביצה אחת וחמש כפות גדושות של נוטלה. תנו לכל ילד לערבב בעצמו את המרכיבים בתוך קערה קטנה. לילדים הקטנים חשוב לעזור בפתיחה של הביצה. ספרו עם הילדים את מספר כפות הנוטלה שאתם מוסיפים לכל אחת מהקערות של כל ילד. תנו לילדים לערבב היטב את התערובת במשך חמש דקות תוך כדי שכולם שרים שיר משמח. אם הפעילות מתבצעת באחד החגים תוכלו להכין מראש שיר חג שהם מכירים ולשיר יחד עם ההקלטה. בשלב הזה כדי כבר להתחיל לחמם את התנור ל-170 דקות.

הכינו מראש תבנית גדולה המתאימה למספר הילדים ומקמו עליה נייר אפייה. שמנו אותו במעט שמן או חמאה.

באמצעות כפית תוכלו להנחות כל ילד להניח מעט מהתערובת על נייר האפייה ולמעוך אותה מעט. ניתן לגוון את העוגיות עם מעט שברי שוקולד לבן או חום, להוסיף אגוזים קצוצים מעל או להשאיר את העוגיות כפי שהן.

כעת, העוגיות מוכנות להיכנס לתנור. אפו אותן במשך עשר דקות או מעט יותר (תלוי בגודל העוגייה). לאחר שהעוגיות נאפו צננו אותן עוד מספר דקות בטמפרטורת החדר והגישו לילדים. חשוב לזכור אילו עוגיות הכין כל ילד, כיצד? ניתן להפריד בין העוגיות בפינות שונות של תבנית האפייה.

פעילות הכנת קינוחי קורנפלקס ושוקולד קלילים

אם אינכם רוצים לשלב אפייה בפעילות, יש דרך קלילה מאד להכין מנות קטנות אישיות מתקתקות ונפלאות. עוגיות הקורנפלקס הללו מוכנות בתוך דקות, ולאחר מכן צריך להניח להן להצטנן מעט במקרר.

איך מכינים? המצרכים שתצטרכו הם שוקולד חלב או מריר, שמנת מתוקה, סוכר, חמאה וקורנפלקס. תחילה המיסו בבן מארי את השוקולד, הסוכר, החלב והחמאה. לאחר מכן ערבבו עם הילדים את הקורנפלקס בתוך הסיר עצמו. אפשר להוסיף את הקורנפלקס כל עוד הוא מכוסה כולו בתוך התערובת השוקולדית המתוקה.

פעילות חג סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד