י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקוקטייל של טראמפ

כל הפרטים על הטיפול הניסיוני שקיבל נשיא ארה"ב

היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך מסביר אודות הטיפול המיוחד שקיבל נשיא ארה"ב לאחר שחלה בקורונה. מדובר בתרכובת של נוגדני קורונה אשר מזוקקים מפלסמה של חולים שהחלימו מן המחלה ופתחו רמת נוגדנים גבוהה

כל הפרטים על הטיפול הניסיוני שקיבל נשיא ארה"ב
אילוסטרציה צילום: pixabay

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אושפז בבית החולים לאחר שחלה בקורונה וגילה תסמינים, שם קיבל טיפול שעל פי חלק מהדיווחים קיבל את ההגדרה "טיפול ניסיוני".

אז מהו הטיפול המוגדר ניסיוני ובכל זאת לא פחדו לנסות אותו על נשיא המעצמה הגדולה בעולם?

היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך יו"ר ארגון למענכם הסביר לנו, כי הנשיא קיבל את הטיפול המקובל בימים אלה בכל בתי החולים, בוודאי בארץ וגם טיפולים פחות נפוצים על רקע היותם נסיוניים או חדשים מאוד שעדיין לא משווקים בכמויות.

הטיפול המקובל והנפוץ הוא על ידי ויטמין D ואבץ, נוגדי קרישה (מדללי דם בשפת העם) וייתכן כם סטרואידים. כמו כן, הוא כבר קיבל שתי מנות של remdesivir, תרופה נגד וירוסים שניתנת באופן רגיל לחולים בינוניים וקשים אך לא ברור שטרמפ נחשב לחולה כזה.

הטיפול המיוחד הוא תרכובת של נוגדני קורונה (multiclonal antibodies) אשר מזוקקים מפלסמה של חולים שהחלימו מן המחלה ופתחו רמת נוגדנים גבוהה. יש לציין שצירוף כזה או דומה לו ניתן היום כמעט בכל בית חולים, בוודאי בארץ והוא שמור לחלים קשים.

המוצר קיבל אישור מהיר מרשות התרופות והמזון האמריקאית (FDA). הטיפול היותר נדיר שהוא כבר קיבל שתי מנות ממנו, הוא הטיפול בנוגדן יחידני (monoclonal antibody) שפותח על ידי חברת Regeneron ונחשב עדיין כתרופה נסיונית בשלב השלישי של בדיקתה בבני אדם. למרות זאת היא אושרה כ"טיפול חמלה" שכן אין לה עדיין אישור.

הנוגדן תוקף את החלבון המרכיב את "הקוצים" שעל פני הוירוס, המעניקים לו את מראה הכתר ממנו נובע שמו הלועזי corona. עד רגע זה התרופה נוסתה רק על 275 נסיינים לא מאושפזים.

הדיווח הוא שלא היו לנשיא תגובות לוואי רעות לטיפול זה. התרופה משמשת למעשה כ"חיסון פאסיבי" דהיינו לא מסתמכת על יצור נוגדנים על ידי גוף החולה ולכן משמשת למלחמה בוירוס בזמן הווה ואינה מגינה מן הוירוס בעתיד.

יש לציין עוד שחלק מן הטיפולים המצוטטים כאן מיועדים בפירוש לחולים קשים וניתנו לנשיא למרות שאינו מוגדר עדיין ככזה והסיבה נעוצה כמובן ממעמדו ומשרתו ולא רק ממצבו הרפואי העכשוי.

דונלד טראמפ קורונה למענכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד