י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אענה לך בכבוד הראוי"

בשידור חי: יאיר נתניהו שאל את אמנון אברמוביץ' • צפו

בתוכנית שלוש עם עופר חדד בערוץ 12 התארח באולפן הפרשן הוותיק אמנון אברמוביץ' וענה לשאלות הצופים. יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה פנה אף הוא ושאל את הפרשן • צפו

בשידור חי: יאיר נתניהו שאל את אמנון אברמוביץ' • צפו
אברמוביץ' משיב ליאיר נתניהו צילום: צילום מסך ערוץ 12

במסגרת הפינה 'זום אין' בתוכנית 'שלוש עם עופר חדד' בערוץ 12, ענה הפרשן אמנון אברמוביץ' לשאלות הצופים. בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו עלה אף הוא והפנה שאלה מיוחדת לאברמוביץ'.

בנו של רה"מ שאל את הפרשן הוותיק: "מדוע כאשר שרון ומשפחתו נתפסו עם מיליוני דולרים בחשבונות הבנק שלהם ללא הסבר, אתה אמרת שצריך לאתרג אותו ואת ענייניו המשפטיים-פליליים עד אשר יסיים לגרש את יהודי גוש קטיף. לעומת זאת, על נתניהו אתה אומר שעליו להתפטר עוד מתחילת תפירת התיקים ב-2016".

עוד הוסיף בנו של ראש הממשלה להקשות "כמו כן, רציתי לדעת האם אתה עדיין עומד על דעתך על מה שאמרת בשידור בערב הבחירות של 1999, שבהן אמרת "נתניהו יורד מעל במת ההיסטוריה מבלי להשאיר חותם. הוא יהיה הערת שוליים אם בכלל?"

 

אברמוביץ' שישב כאמור באולפן אמר "אני מאוד שמח שלראשונה אתה פונה אליי באופן מכובד ומנומס, ולא באמצעות השמצה, קללה או גידוף ולכן אני גם אענה לך בכבוד הראוי".

"תראה", השיב אברמוביץ', "אני נגד שרון הבאתי את הידיעות הכי קשות, כולל בעניין חקירתו. בתקופה ההיא, בשנים ההן, התיקים לא קיבלו את המספרים של האלפים, אלא הם קיבלו כינויים והתפרסם בתקשורת שיש תיק שנקרא 'תפוח רקוב' שבו נחקר הקבלן דוד אפל."

עוד הוסיף הפרשן ופרט "אני חשפתי קיומה של חקירה שנקראת 'שטיח אדום' ובה נחקרים שרון ובניו, ובאותה עת דיברתי על עניין האתרוג שעלה בפברואר 2005. אני יכול לגלות לך שמר נתניהו כל כך אהב את זה, וכל כך זכר את זה לטובה, שבחודשים מאי-אוגוסט 2009 הוא ביקש ממני לפרוש מתקשורת ולבוא לעבוד איתו ולדברר אותו ולדברר את מדיניותו הצפויה. לתאריכים יש כאן חשיבות, מאי-אוגוסט 2009 זה סביב נאום בר אילן".

"באשר לגירוש", הוסיף הפרשן, "אני רק אזכיר לך, מר נתניהו תמך ב'גירוש', הוא הצביע בעדו ב-4 מתוך 5 הצבעות בכנסת ובממשלה ואם תנבור בארכיון תשמע אותו פונה לאורי אריאל מעל דוכן הכנסת ואומר לו: 'אני דורש משאל עם, אבל אני אעשה הכל כדי שההתנתקות תעבור'". טוען אברמוביץ' בתגובה לשאלתו של נתניהו ג'וניור.

אברמוביץ' המשיך והתגונן "באשר לחקירותיו של מר נתניהו, אני הבאתי כמה וכמה ידיעות לא מבוטלות שתמכו בו. למשל, פרסמתי שבעניין 'ביבי-טורס' לא נמצא מנגנון מימון. למשל, פרסמתי שארנון מילצ'ן ביצע סיבוב פרסה וזה מכונה במשטרה ובפרקליטות 'פנצ'ר גדול'. ועוד הוספתי ואמרתי, שעו"ד טוב יכול לעשות מעשה בתיקי נתניהו והאמירה הזו הודהדה והייתה לה בהחלט משמעות".

"אני אגיד לך כך, מה שמפריע לי אצל נתניהו זה לא שלושת תיקיו, אלא ההסתה הבוטה, הישירה נגד רשויות האכיפה ונגד הרשות השופטת. לגבי התיקים, הוא עומד לגורלו ובית המשפט יכריע, אבל על ההסתה הזאת נגד מוסדות המדינה - זהו דבר בלתי נסלח" מבהיר אברמוביץ' בתשובתו.

"לגבי שאלתך השנייה", המשיך אברמוביץ' והתייחס לדבריו בשלהי שנות ה-90, "מסתבר שצפיתי למרחוק, כי אם מר נתניהו היה מסיים את הקריירה בקיץ 1999, הוא אכן היה כמו שאמרתי. אבל מה קורה פה? היום אם הוא מסיים את כהונתו ואני לא יודע אם הרע עוד לא לפנינו, הוא ייזכר כמי שפילג את העם הזה, כמי ששיסה חלק בחלק, כמי שהסית נגד רשויות המדינה ועוד הוא ייזכר כמי שתמיד העדיף את האינטרס האישי-פרטי על האינטרס הלאומי. לדוגמה, למר נתניהו הייתה תפיסה שהוא נתן לה ביטוי שנים רבות נגד קצבאות ובעד עבודה, ובעד הכנסת המגזר החרדי אל מסלול החברה הישראלית. יש ספר שנקרא 'בעיניים פקוחות' של הכלכלן משה פרל שמדבר על איך חברה הורסת את עצמה. אתה יודע מי המליץ לי על הספר הזה? שר האוצר בנימין נתניהו".

"לסיום, אני לא יודע איך ההיסטוריה תזכור אותו, אבל יש נתון אחד שכדאי לשים לב אליו. בתקופתו של נתניהו, גבר והתעצם הזרם של ישראלים שמבקשים דרכונים זרים, ונכון שהדרכון הזר שוכב במגירה, אבל הוא שוכב גם בתודעה. ואני ומשפחתי שרואים את עצמנו כאבנים מאבני המקום הזה - אני לא יכול לומר לך שהתופעה הזו של דרכונים זרים שיש לה משמעות מרחיקת לכת, לא צורבת את ליבי" סיכם אברמוביץ'.

בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו הגיב לתשובתו של אברמוביץ', וכתב בחשבון הפייסבוק שלו בתגובה: "אמנון אברמוביץ היקר. לא ענית כלל לשאלות שלי, במיוחד לא על האתרוג, והכנסת במקום זאת את דעתך האישית על נתניהו. הכל בסדר.

אבל להגיד שנתניהו תמך בהתנתקות?! Give me a break! אפשר לשכתב היסטוריה רחוקה, לא כזאת מ2005! אפילו אני שהייתי בן 14 זוכר במדויק כמה אבא שלי עשה כל מה שביכולתו כדי לשנות את רוע הגזירה מתוך הממשלה, עד שלא יכל עוד! שרון פיטר כל שר שהצביע נגד, ואבא שלי רצה להישאר בממשלה, בשביל לנסות לשכנע להשאיר כמה ישובים ואת ציר פילדלפי! נתניהו היה ראש המורדים נגד ההתנתקות! עוד לפני ביצוע הגירוש, הוא התפטר ממשרד האוצר והתריע מהטילים שיבואו על אשקלון ובאר שבע כאשר הבין שכלו כל הקיצין! הוא חזה את השתלטות חמאס על הרצועה. הוא הוביל את משאל הליכוד ששרון שיקר שיכבד".

"ולגבי זה שהוא לא ייזכר חוץ מפילוג והסתה? זה נכון כנראה לגביך. לגביו ייזכר הסכם השלום עם מדינות ערב, בניית הגדר בגבול מצרים שעצרה את ההסתננות מאפריקה, רישות בארץ בכבישים ורכבות, העלאת התל"ג לנפש מרמה של מדינה אפריקנית לזו של צרפת, הפכת ישראל למעצמה מדינית, הכרה של ארה״ב בירושלים כבירת ישראל וברמת הגולן, הכפלת אוכלוסיית יו״ש, קבורת חמור לפרדיגמת אוסלו, ועוד ועוד" כך נתניהו.

יאיר נתניהו עופר חדד אמנון אברמוביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד