י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נקודת רתיחה

זעם בחסידות תולדות אהרן ובעדה החרדית על ביזוי כבוד המת

בעדה החרדית ובתולדות אהרן זועמים ומוחים על ביזוי הלוויתו של האברך המנוח ר' יהודה ברנסדורפר ז"ל וכן כבוד אביו הדיין שעל פי דיווחים הוכה על ידי המשטרה, ויוזמים דיון חירום מחר בבית הדין של ה'עדה החרדית', כשהדרישה היא לנתק כל שיתוף פעולה ותיאום עם המשטרה

זעם בחסידות תולדות אהרן ובעדה החרדית על ביזוי כבוד המת
הלוויה במאה שערים צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

לאחר ששוטרי משטרת ישראל פשטו הערב (שני) על מסע הלווית האברך ר' יהודה טרייטל ברנסדורפר ז"ל מחסידות תולדות אהרן בירושלים, שנפטר בגיל 36, לאחר שעבר התקף לב בבית המדרש, זעם רב ב'עדה החרדית' על התנכלות והתנהגות אלימה וברברית של המשטרה בעת מסע הלוויה. 

לדברי עדי ראייה: "באכזריות ובחוסר רגישות התנפלו על המלווים ולא נחה דעתם עד לביזוי המת בחרפה וביזיון בהטלת המת על הרצפה, וכמעט שהיה למרמס השוטרים לולי מספר אברכים שמסרו נפש בעוז ותעצומות". 

גורמים ב'עדה החרדית' אומרים כי הסיפור הערב הגיע לנקודת רתיחה. לדבריהם: "התנכלות המשטרה ללוויות הפכה באחרונה למגמה ולשיטה במשטרת ירושלים תוך שהם מוצאים הודעות דוברות מנצחות על מנת לחפות על העוול הנורא של ביזיון מתים קדושים". 

לדברי הגורמים "התנהגות ברברית זו הייתה גם בעת שהתנפלו בחמת זעם על מיטותיהם של האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל ועל מיטת הגאון הצדיק רבי אהרן קאהן זצ"ל אחיהם של האדמו"רים מתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק". 

בחסידות תולדות אהרן ובעדה החרדית זועמים מאוד ומבהירים בצורה חד משמעית כי לא יתנו להמשך התנהלת פושעת זו כששלל אופציות עומדות על הפרק מחר אף צפוי להתקיים דיון חירום בבית הדין של העדה החרדית על המשך תיאום והידברות עם משטרת ירושלים, כשהדרישה היא לנתק כל שיתוף פעולה ותיאום עם המשטרה. 

ממשטרת ירושלים נמסר, כי בהמשך לדיווח על מסע הלוויה שהתקיים לכיוון הר הזיתים, כוחות משטרה שהוצבו בציר הלוויה באזור סולטאן סולימאן ועד להר הזיתים פיזרו ובלמו את המשתתפים שנשארו במסע הלוויה, במהלך הפעילות עוכבו/נעצרו 11 חשודים בגין הפרת התקנות ונרשמו קנסות. מסע הלוויה הסתיים והמשתתפים שנותרו התפזרו.

העדה החרדית תולדות אהרן הרב אהרן ברנסדורפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד