ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
נס גלוי

בן שלושה חודשים בלבד: נחנק מתליון של שרשרת, שהכניס לו אחיו

לבית החולים שניידר, הגיעו אתמול (שני) זוג הורים, עם פעוט בן שלושה חודשים, כשהוא משתנק ומתקשה לנשום, לאחר בדיקת רנטגן, הובהל התינוק לחדר הניתוח, שם בנס, הצליחו להצילו

בן שלושה חודשים בלבד: נחנק מתליון של שרשרת, שהכניס לו אחיו
התליון שהוצא בוושט התינוק צילום: דוברות המרכז הרפואי שניידר

אתמול (שני) הגיע תינוק בן שלושה חודשים בלבד למיון במרכז הרפואי שניידר, זאת לאחר שבלע תליון של שרשרת. התינוק הקטן הובהל על ידי הוריו למחלקה לרפואה דחופה, כשהוא משתנק ומתקשה לנשום, זאת לאחר שהוריו הבחינו כי אחיו, הכניס לפיו חפץ או דבר מאכל. בצילום הרנטגן זוהה תליון גדול הממוקם בחלק העליון של הוושט.

צילום הרנטגן של התינוק. קרדיט: דוברות המרכז הרפואי שניידר

התינוק הועבר בדחיפות לחדר הניתוח ועבר בדיקת אזופגוסקופיה, בדיקה בה מכניסים לוושט דרך הפה, צינור אופטי (אנדוסקופ) ומסתכלים על חלל הוושט ובאמצעות מלקחיים אופטיות נשלף תליון הזהב.

ד"ר יורם שטרן, מנהל היחידה לדרכי נשימה עליונות במרכז שניידר לרפואת ילדים: "אני מורגל במאות מקרים של בליעות ושאיפות גופים זרים אבל מקרה כזה אצל תינוק כל כך קטן, בהחלט אינו שכיח. לשמחתי הפעולה המהירה ושיתוף צוות ההרדמה בחדר הניתוח, הצלחנו לשלוף את התליון מהוושט ללא פגיעה, התינוק חש בטוב ושוחרר לביתו. חשוב להדגיש להורים, בכל זמן ובעיקר עתה, בתקופת הקורונה בה הילדים מבלים הרבה יותר בבתים, יש להרחיק מהישג ידם חפצים, דוגמת  תכשיטים, מטבעות, בטריות, מגנטים ולמעשה כל דבר העלול להיכנס לפיהם".

תליון שניידר תינוק חנק סכנת חנק בתינוקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד