י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
על 'משאית השמחה'

כתב 'הארץ' איים להשליך בקבוק תבערה והתנצל

גל ההסתה ממשיך ומתפרץ. הפעם מכיוונו של כתב 'הארץ' רן בר-זיק שאיים "אם הם יבואו לשכונה שלי אני משגר אליהם בקבוק תבערה ואני רציני". זמן קצר לאחר מכן מחק את הציוץ והתנצל

כתב 'הארץ' איים להשליך בקבוק תבערה והתנצל
משאית השמחה בפתח תקווה צילום: באדיבות המצלם

כתב 'הארץ' רן בר-זיק איים אמש (שני) בציוץ בחשבון הטוויטר שלו "לשגר בקבוקי תבערה" לעבר 'משאיות השמחה' המהוות בימי הסגר של הקורונה תחליף מינימלי עבור הציבור הדתי והחרדי בעיר פתח תקווה לשמחות בית השואבה המסורתיות בימי הקורונה והסגר.

בתגובה לתיעוד שפרסם העיתונאי ישראל כהן של משאית השמחה בעת פעילותה בעיר פתח תקווה כתב בר-זיק: "יופי, שיישארו בשכונות החרדיות כי אם הם יבואו לשכונה שלי אני משגר אליהם בקבוק תבערה ואני רציני".

בתגובה כתב לו העיתונאי שמעון ריקלין מ'ערוץ 20': "חול המועד ואני משתדל לא לצייץ אבל מפגן שנאה כזה מצדיק ציוץ". ‏כתב ריקלין והסביר "עיתונאי בהארץ ככה מדבר. ‏מוגש כשירות לציבור לכל אלו שלא מבינים את רמת האלימות בחלקים בשמאל כיום. ‏הפיזית והמילולית. ‏ושוב אני אומר. ‏די לאלימות הזו. ‏זה יגמר רע מאוד" הזהיר.

גם חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס, תושב העיר פתח תקווה בעצמו הגיב להסתה, וקרא למשטרת ישראל "לשלוח בהקדם צוות שיערוך חיפוש בביתו, משום מה עושה רושם של איש ידען גדול באמל"ח וייצור בקבוקי התבערה ופחות בעיתונות".

בשלב זה הבין רן בר-זיק את הטעות, וביקש מיד להתנצל: "שמעון, אני מבקש ממך להוריד את זה. זה היה ציוץ כלפי המשאיות. זה ציוץ לא מוצלח ונעשה בהומור מטופש ואני מצטער עליו. אבל לעולם לא על אנשים. גם לא בצחוק", כתב בר-זיק לריקלין.

לאחר שבר-זיק מחק את הציוץ, כתב לו ח"כ בוסו: "רן תתחבר למרפסות ולרגש בימים האלה מהצד מול משאיות השמחה - הן בהתאם להנחיות ובאישור המשטרה - לוויתורים הקשים שהמגזר החרדי ספג בכל המובנים מבטיח לך להבין להכיל ולהתחבר גם. 'מודה ועוזב ירוחם'".

משאית השמחה עיתונאי בקבוק תבערה רן בר זיק שמעון ריקלין אוריאל בוסו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד