ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
תיעוד מהבירה הבריטית

מחוץ לשגרירות ישראל בלונדון: "די לאלימות המשטרתית נגד חרדים"

קבוצת יהודים עמדה מחוץ לשגרירות ישראל בלונדון עם שלטים בגנות האלימות המשטרתית נגד החרדים בימים האחרונים בארץ. מארגן המחאה ל'בחדרי חרדים': "ישראלים שעברו על הרחוב של השגרירות, וגם מקומיים, התעניינו במה שהולך בישראל והביעו שאט נפש" | צפו במחאה

מחוץ לשגרירות ישראל בלונדון: "די לאלימות המשטרתית נגד חרדים"
נחי ווייס וחבריו מחוץ לשגרירות ישראל בלונדון צילום: באדיבות המצלם

זעקת החרדים בישראל הגיעה עד לונדון הבירה: קבוצת יהודים עמדה אתמול (שני) עם שלטים מחוץ לשגרירות ישראל בלונדון במחאה נגד הברוטאליות המשטרתית בישראל שמתרחשת בימים האחרונים על רקע אכיפת הנחיות הקורונה בריכוזים החרדים. בתיעודים קשים נראו שוטרים מכים חרדים מכות רצח, בעיטות, דחיפות של ילדים, ברכיות לפרצוף, השלכת דלי בעוצמה על ילד ועוד מראות מזוויעים.

נחי וייס, יוצר ואקטיביסט ירושלמי שמתגורר בימים אלו בלונדון היה בין מארגני המחאה ועמד יחד עם יהודים נוספים מהארגון Jewish United מחוץ לשגרירות ישראל בלונדון. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספר וייס: "באומנות שלי אני מתעסק בצדק והגינות, והפעם ראינו מראות מירושלים ובני ברק שלא ראינו מעולם. שיא העוול והבעיה טמונים בעובדה שאין מי שיבקר את פעולות המשטרה".

לדברי וייס: "מח"ש זו מחלקה רדומה וחסרת פעילות, השוטרים מתנהלים בתפיסה שאפשר להכות חרדים באופן חופשי. יש כאן שטח הפקר. כל מה שבין הממסד לחרדים והשכבות החלשות זהו שטח ההפקר של מדינת ישראל. איפה יש כזה דבר שמכים אברך עם תינוק בידו? נשים עם עגלות? ילדים על אופניים? המראות האלה מציגות את המוגלה הקיימת אצל רשויות האכיפה והחוק כבר הרבה שנים, ועכשיו היא מוצפת החוצה".

נחי ממשיך ואומר ל'בחדרי חרדים': "כמו כל שאר הערכים שלנו וההקפדה על קיום עולם התורה וערכי המוסר שלנו, הנציגות החרדית צריכה לעמוד לנוכח הציווי "לא תעמוד על דם רעך" ולקחת אחריות ואפילו לאיים בפירוק הממשלה אם לא יבטיחו להסדיר מיד את הכאוס הזה ולעשות דין לכל שוטר שהרשה לעצמו לעשות מעבר לתפקידו. כמו שהנציגות החרדית יודעת לעמוד על שלה בעניין גיוס או סטטוס קוו ושבת. הם לא ממש פעילים. מה יהיה כאן? זה אבדון".

"ישראלים שעברו על הרחוב של השגרירות, וגם מקומיים, התעניינו במה שהולך בישראל והביעו שאט נפש". מספר וייס ל'בחדרי', "הם ראו תמונות והזדעזעו. כאן בלונדון אין סגרים כאלה ואין דו"חות, הרבה יותר רגוע. האדם הולך כאן עם אחריות אישית ותחושה שהמערכת סומכת על המשמעת העצמית שלו. מערכת חוק והיגיון צריכים לעבוד יחד באופן בריא. האנגלים כאן לא מבינים איך סוגרים בישראל את האזרחים ומכים אותם בלי סיבה".

אז היכן הבעיה? "המשטרה בישראל חונקת ולא מאפשרת לאזרח לשמור על החוק, הם מחפשים אותך, הם מתעמרים בך, מאיימים, נותנים לך תחושה שאתה תמיד אשם. אז אתה מתמרד, הם באים לחרדים כי הם הכי חלשים וכי החרדים לצערי לא יודעים לעמוד על הזכויות שלהם. וזה עיקר הכאב שלנו כאן". כך מארגן המחאה מחוץ לשגרירות בלונדון.

 

אלימות שוטרים שנאת חרדים שגרירות ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד