י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האנטישמיות הגואה בגרמניה

הרב על הפיגוע מחוץ לבית הכנסת: "אנחנו רוצים מעשים!"

אחרי שסטונדט יהודי הוכה קשות מחוץ לבית הכנסת שלו, הרב ביסטריצקי מהמבורג מתייחס למקרה בשיחה עם עיתונאית ישראלית ואומר כי "‏מדובר בשוק גדול. שזה שוב קורה ושזה כל כך מזכיר את מה שקרה בהאלה. זה מחריד. גם הפעם התוקף לבש מדי צבא, גם הפעם זה בחגים ומחוץ לבית כנסת"

הרב על הפיגוע מחוץ לבית הכנסת: "אנחנו רוצים מעשים!"
רבה של המבורג, הרב שלמה ביסטריצקי צילום: באדיבות המצלם

סטודנט יהודי נפצע ביום ראשון באורח קשה לאחר שהוכה מחוץ לבית כנסת בהמבורג שבגרמניה. על פי הדיווח של משטרת גרמניה, גבר בן 29 לבוש בלבוש צבאי היכה את הסטודנט היהודי שחבש כיפה באמצעות מקל מחוץ לבית הכנסת 'הוהה וייד' (Hohe Weide) בהמבורג. הסטודנט היה בדרכו להיכנס לבית הכנסת.

הקורבן פונה לבית החולים עם מה שתואר כפגיעת ראש קשה. הוא "קיבל עזרה ראשונה על ידי עוברי אורח עד שהגיעו כוחות הצלה", כך על פי המשטרה.

אנשי הביטחון של בית הכנסת הצליחו להשתלט על התוקף ולהחזיק בו עד שנלקח למעצר על ידי משטרת המבורג, כך דיווח היומון הגרמני 'דויטשה צייטונג' Süddeutsche Zeitung.

הרב שלומי ביסטריצקי, רבה הראשי של המבורג, שוחח עם כתבת 'כאן 11' באירופה, אנטוניה ימין וסיפר את אשר אירע: "זה קרה בכניסה לבית הכנסת ולבית שלי. בדיוק ביקרתי עם משפחתי בסוכה של רב אחר בעיר והיינו בדרכנו חזרה הביתה. חזרנו כל המשפחה עם הילדים 7 דקות אחרי שזה קרה ואני לא רוצה לדמיין מה היה קורה אם היינו חוזרים רק כמה דקות קודם לכן".

"‏המשטרה הגיבה במהירות והגיעה תוך שתי דקות מהרגע שהמאבטח שלנו הזעיק עזרה", מספר הרב "המשטרה נשארה עד השעות הקטנות של הלילה לאסוף ממצאים. היום אני יודע שהתוקף היה גרמני ממוצא אוקראיני ושהמשטרה מצאה בכיס שלו צלב קרס".

"‏מדובר בשוק גדול. שזה שוב קורה ושזה כל כך מזכיר את מה שקרה בהאלה. זה מחריד. גם הפעם התוקף לבש מדי צבא, גם הפעם זה בחגים ומחוץ לבית כנסת", אמר הרב והוסיף, "שנה אחרי הפיגוע בהאלה - אנחנו לא רוצים סולידריות אנחנו רוצים מעשים!".

בינתיים דווח כי שלומו של הסטודנט שהותקף טוב יחסית. הוא נפגע מאת חפירה בין האוזן לעין ונשאר בבית חולים למעקב.

כזכור, התוקף החשוד נעצר והמשטרה אישרה כי הם חוקרים את המקרה כניסיון רצח עם כוונה אנטישמית. בחודש שעבר הזהירה הקנצלרית אנגלה מרקל מפני עלייה באנטישמיות.

שרת המשפטים של גרמניה כריסטין למברכט גינתה את הפיגוע ואמרה כי "השנאה כלפי יהודים היא ביזיון למדינתנו".

יצוין כי הפשעים האנטישמיים גברו בשנים האחרונות בגרמניה. בשנה שעברה נרשמו למעלה מ-2,032 עבירות אנטישמיות.

בגרמניה מתגוררת האוכלוסייה היהודית השלישית בגודלה במערב אירופה, אחרי צרפת ובריטניה.

אנטישמיות בגרמניה הרב שמואל ביסטריצקי ניסיון פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד