י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נחושים לפעול

המשטרה מחפשת אחר חשודים שחיללו את בית העלמין היהודי באתונה

קירות בית העלמין היהודי בדרום מערב אתונה בירת יוון הושחתו בריסוס סיסמאות אנטישמיות. משטרת יוון פתח בחקירה לאיתור המשחיתים. שר החוץ ודובר הממשלה גינו את המעשה והבטיחו למצות את הדין עם האחראים למעשה הנפשע

המשטרה מחפשת אחר חשודים שחיללו את בית העלמין היהודי באתונה
קירות בית העלמין היהודי באתונה צילום: איגוד הקהילות יהודיות ביוון KIS

משטרת יוון פתחה בחקירה אחר אנשים שריססו סיסמאות אנטישמיות במהלך הלילה שבין ראשון לשני על הקירות החיצוניים של בית העלמין היהודי ברובע ניקאה, בדרום מערב אתונה.

הוועד המרכזי של הקהילות היהודיות ביוון (KIS) גינה את ההשחתה על ידי חשודים ניאו-נאצים בהצהרה, וכתב כי הסיסמאות היו "זהות לאלו ששימשו את הנאצים עצמם לפני 80 שנה כדי לעקור מיליוני יהודים מבתיהם".

ארגון KIS בירך על תגובתו המהירה של ראש עיריית אתונה קוסטאס בקויאניס ששלח צוותים לנקות את הקירות. "אנו מביעים את אמוננו כי מדינת יוון תנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי לעצור את המבצעים ולהביא אותם לדין", הוסיפו בהודעה.

שר החוץ ניקוס דנדיאס אמר שהוא "עצוב ונחרד" מהוונדליזם. "לנאציזם ותומכיו אין מקום בחברה שלנו ובשום חברה", את הדברים אמר בהצהרה בחשבון הטוויטר הרשמי שלו.

דובר הממשלה סטליוס פטסאס גינה גם הוא את המעשה ואמר: "לנאציזם, אנטישמיות ותומכיהם אין מקום ביוון" ו"לא תהיה סובלנות כלפיהם". הוא הוסיף כי המדינה פועלת לעצור את העבריינים ולהוביל אותם לדין.

 

בית עלמין יהודי כתובות נאצה כתובות גרפיטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד