י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בצל הקורונה שדבקה בטראמפ

העימותים "הנשיאותיים" בארה"ב: מי קובע אותם ומה יקרה עם השניים המתוכננים

טראמפ מחלים בימים אלה מנגיף הקורונה ובינתיים נערכים לשני עימותים נוספים בינו לבין היריב ג'ו ביידן. העימות הבא יתקיים מחר בין שני המועמדים לתפקיד סגן\נית הנשיא מייק פנס VS קמלה האריס. מה יעלה בגורל העימותים הבאים? ידחו אותם? האם טראמפ יבריא עד אז?

העימותים "הנשיאותיים" בארה"ב: מי קובע אותם ומה יקרה עם השניים המתוכננים
העימות צילום: באדיבות המצלם

אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נדבק בנגיף הקורונה, למרות ששוחרר אמש מבית החולים להמשך החלמה ומעקב בבית הלבן, עדיין לא ברור האם העימות הקרוב יתקיים כמתוכנן. מצידו של מועמד הדמוקרטים לנשיאות, ג'ו ביידן אין כל בעיה, הוא כבר הצהיר מצידו כי "אם הרופאים יאמרו שניתן לקיים מול טראמפ עימות - אקיים אותו".

נתחיל בעובדות הפשוטות, העימות ממומן ומאורגן על ידי ה"Commission on Presidential Debates".

ישנם ארבעה עימותים שונים, שלושה הם בין שני המועמדים המובילים לנשיאות, דונלד טראמפ מהמפלגה הרפובליקנית וג'ו ביידן מהדמוקרטית ואחד מתקיים בין סגני הנשיאים, סגן הנשיא המכהן מייק פנס, המועמד לקדנציה נוספת מול מועמדת לתפקיד סגניתו של ביידן, קמלה האריס.

לפני העימותים, שתי משלחות מכל מתמודד נפגשות, ומגבשות "תבנית" למאורע. כמה זמן, אילו גופי חדשות יארחו את העימות, וכללים שהמתמודדים מתחייבים לעמוד בהם, כמו לא להתפרץ אחד לדברי השני.

את העימות הראשון, הנחה כריס וואלס, שאומנם עובד עבור 'פוקס נויז', ערוץ בעל נטיה שמרנית \ ימנית ברורה, אך ה'וושינגטון פוסט' פרסם ב-2006 כי כריס הוא דמוקרט רשום.

רוב הסקרים הצביעו על ניצחון לביידן, אך מספר סקרים בטוויטר, עם מאות אלפי מצביעים הציגו תמונה הפוכה לחלוטין. ‏הטענות העיקריות מצד הציבור היו על אופי העימות ועל ההתפרצויות התכופות מכיוון שני המתמודדים, כמו גם הקטיעות של המנחה וואלס.

הימין טוען שוואלס היה מוטה לטובת ביידן, ובספירה חוזרת, התברר שכריס קטע את טראמפ 76 פעמים, ו-15 פעם הוא קטע את ביידן, למרות שעובדתית טראמפ אכן התפרץ יותר פעמים.

‏את שלושת העימותים הבאים ינחו: סטיב סקולי, מרשת-C-SPAN ב-15 לאוקטובר. קרסטין וולקר מרשת-ABC ב-22 לאוקטובר. וסוזן פייג' מ-USA today תנחה את העימות בין סגני הנשיאים שיתקיים מחר (רביעי).

ועכשיו לשאלות העיקריות, שמעסיקות את כולם בימים האחרונים: ‏מה יעלה בגורל העימותים הבאים? ידחו אותם? האם טראמפ יבריא עד אז? בן אדם ממוצע מחלים מקורונה אחרי שבועיים, כך שככול הנראה העימותים בין המועמדים לנשיאות יתקיימו כרגיל.

למי שתהה, הסיכויים של טראמפ למות עומדים על ארבעה אחוז על פי מומחים זאת בשל גילו (74) ועודף המשקל ממנו הוא סובל. במידה וטראמפ לא יחלים העימותים יידחו או יתקיימו במתכונת אינטרנטית.

קמלה האריס מייק פנס דונלד טראמפ ג'ו ביידן עימות המועמדים לנשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד