י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מכה במנהיגים

אחרי טראמפ: נשיא איראן נדבק בקורונה

על פי דיווחים לא רשמיים המגיעים מאיראן, נשיא המדינה, חסן רוחאני, נדבק אף הוא בנגיף ולא ידוע מה מצבו • באיראן חלו עד היום רבבות בנגיף הקורונה ומספר המתים במדינה על פי ההערכות הוא מהגבוהים בעולם

אחרי טראמפ: נשיא איראן נדבק בקורונה
נשיא איראן, חסן רוחאני צילום: צילום מסך

הנגיף לא מבחין בין פשוטי העם למנהיגים המדינות: אחרי החדשות שפתחו את המהדורות בכל העולם על נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ שנדבק בנגיף, כעת מתקבלים דיווחים, לא רשמיים אמנם, על נשיא איראן רוחאני, שנדבק אף הוא בנגיף.

הדיווח פורסם ברשת חדשות איראנית, אך במדינה שהחדשות המתפרסמות בה אינן תמיד מדויקות, קשה לדעת אם אכן יש אמת בדיווח. סביר להניח כי אם הוא היה נכון אזי התקשרות הייתה מצניעה את החדשות ולא מדווחת על הנשיא שנדבק, אם כי בשנים האחרונות מתקשים הגורמים הרשמיים במדינה לשלוט בזליגת המידע, וחדשות רבות שצונזרו בתקשורת הרשמית התפרסמו במדינה ובעולם כולו.

מצבו של רוחאני בן ה-71 לא ידוע, אין גם מידע על מצבו הרפואי הכללי, ועל האפשרות שהוא נמצא בקבוצת סיכון ביחס לנגיף. בעוד רופאו האישי של טראמפ עדכן על מצבו וגם דיווח כי הנשיא לא נמצא בקבוצת סיכון ואינו סובל ממחלות רקע מלבד עודף שומן קל, באיראן לא נהוגה תרבות דיווח ושקיפות בכל הקשור למצבם של גורמי השלטון.

עם זאת, סביר להניח כי חרף מספרם הגבוה של המתים מקורונה באיראן, בעיקר בגל הראשון, שגדל והלך עקב מחסור בכח אדם רפואי מיומן ובמכונות הנשמה, רוחאני, אם יזדקק לכך, יזכה לטיפול מיטבי. ככלל, רוב רופאי העולם מטפלים בחולי הקורונה בצורה דומה ועד כה לא נודעה טכנולוגיה או תרופה שמסייעת בריפוי, כך שמבחינה זו הרופאים בכל העולם זהים בשיטת הטיפול הבסיסית שהם נוקטים בה, אם כי ישנם טיפולים ניסיוניים שונים שניתנים לחולים בחלק מהמדינות.

 

 

קורונה חסן רוחאני איראן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד