ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
היועמ"ש יכריע

המשטרה דורשת לפתוח בחקירה בפרשת השרה גמליאל

במשטרה פנו הבוקר (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה להציג בפניהם חוות דעת שתאשר את פתיחת החקירה בפרשת השרה להגנת הסיבה גילה גמליאל, שהפרה את מגבלות הסגר ובעקבות כך נדבקה בנגיף הקורונה

המשטרה דורשת לפתוח בחקירה בפרשת השרה גמליאל
אביחי מנדלבליט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול (שני) כזכור, פורסם כי השרה גילה גמליאל שהודיעה במוצאי שבת האחרון, כי נמצאה חיובית לקורונה, הסתירה תחילה היכן שהתה, זאת מאחר שהפרה את הנחיות הממשלה והתפללה ביום כיפור בניגוד לתקנות, כך דווח ב'הארץ'.

על פי הדיווח, השרה ניסתה להתחמק מהחקירה האפידמיולוגית של משרד הבריאות, כשבתחילה טענה כי נדבקה מנהגה. רק לאחר מכן הבינו במשרד הבריאות כי הדבר לא תואם את הנתונים שבידיהם. לבסוף התגלה כי השרה גמליאל שהתה ביום כיפור בבית הכנסת בטבריה.

אמש לאחר שעוררה סערה, הגיבה השרה בהרחבה לפרסומים והסבירה כי ההפרה היא בעקבות אילוץ משפחתי: "פעלתי במגבלות הסגר כדי להמשיך בפעילותי הציבורית השוטפת ולאור היותי במקביל אם לבנות קטנות, והרצון שלי לשלב בין השניים. אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה".

"טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת", התנצלה השרה, "אני מבקשת להתנצל על כך בפני הציבור, ומודיעה שאשלם את הקנס הנדרש".

בנוסף, השרה הציגה את עמדתה והבהירה כי "טרם הסגר היא ובעלה קיבלו החלטה משפחתית לשהות בטבריה בדירה עם משפחה הגרעינית, כפי שנוהגים במהלך השנה ובחגים, וביצעו זאת בהתאם להנחיות המאפשרות יציאה ממקום שהיה קבוע אחד למשנהו".

"השרה התפללה בבית הכנסת ביום הכיפורים לפי המתווה שפרסמה הממשלה תוך הקפדה על עטיית מסיכה", טוענו בסביבתה ומסרו כי "בניגוד לנטען, השרה שיתפה פעולה באופן מלא בחקירה האפידמיולוגית של משרד הבריאות".

אביחי מנדלבליט גילה גמליאל משטרת ישראל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד