י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קמפיין מתוזמן

הפלסטינים בהלם: "הנסיך הסעודי שחט את ההנהגה לאור יום"

בריאיון ששודר ברשת 'אל-ערביה' עם הנסיך הסעודי בנדר בן סולטאן, הוא תקף בחריפות את ההנהגה הפלסטינית לדורותיה •  הפלסטינים בהלם מעוצמת ההאשמות שהוטחו בהם • לעת עתה שודר רק החלק הראשון מן הריאיון וההמשך - שככל הנראה יהיה לא פחות חד, צפוי כבר בימים הקרובים

הפלסטינים בהלם: "הנסיך הסעודי שחט את ההנהגה לאור יום"
בנדר בן סולטאן צילום: אל ערבייה

הפלסטינים ‏בנו מאוד על המלך הסעודי סלמאן שיחסום את נטיית בנו יורש העצר MBS לזרום עם ישראל והאמריקנים. הריאיון מאמש של אחד מבכירי הדיפלומטיים הסעודיים בעשורים האחרונים מתפרש הבוקר ברמאללה כטשטוש הקו בין האב לבן. ריאיון שלא היה מתאפשר ללא אור ירוק מהצמרת.

‏הדיפלומט לשעבר בנדר בן סולטאן שחט את ההנהגה הפלסטינית לאור יום, וזה קורה במשמרת של המלך סלמאן, וזה קורה בערוץ אל-ערבייה הסעודי. ולא באיזה ראיון חטוף אלא שלושה פרקים (הפרק ה-1 בן 40 דקות). ריאיון מצולם מכמה זוויות, מעוטר בקטעי ארכיון. מעין מסמך "אני מאשים" היסטורי, דוקומנטרי. כך מפרשן מומחה לענייני פלסטינים, גל ברגר מ'כאן 11'.

‏הנסיך הסעודי בנדר בן סולטאן שימש כשגריר הממלכה בוושינגטון וראש המודיעין הסעודי, פתח אתמול במתקפה חריפה על המנהיגים הפלסטינים בריאיון ששודר באל-ערביה.

ברגר כותב: כי "‏בנדר בן סולטאן נשלח לפתוח את הפה וירק אש, גופרית ותמרון עשן. הציג את ההנהגה הפלסטינית לדורותיה כמי שסיבכה את ירדן ואח"כ את לבנון, שסירבה לכל ההצעות בדרך ותמיד אח"כ התחרטה ורצתה להחזיר את גלגלי ההיסטוריה לאחור, עשתה עסקים עם הנאצים (המופתי) ובגדול הימרה תמיד על הצד המפסיד".

"‏הוא הציג את מנהיגי הפלסטינים מפת"ח ומחמאס ככפויי טובה, כמי שיודעים לקחת כספי סיוע ואף פעם לא עצה טובה. כמי שהפרו את השבועה ליד הכעבה ביותר הקדושה ביותר לאסלאם והתנערו מהבנות הפיוס שהושגו בתיווך סעודי, ואילו הסעודים – נאלצו תמיד להתייצב לצידם גם כשסברו שהם סוטים מהדרך הנכונה".

"‏במשתמע, גם האשים אותם שבהתנהלותם הכושלת הביאו לתפיחת מפעל ההתנחלות הישראלי בשטחי הגדה. הוא סיפר בין השאר כי אחרי הסכם אוסלו, ערפאת טען באוזניו שהאוטונומיה שהוצעה להם בחוזה קמפ דיוויד עם מצרים הייתה טובה פי עשרה, "אבל אסד איים לחסל אותו והוא העדיף שלא להקריב עצמו ולהציל עם שלם".

"‏זה לא ריאיון רגיל. זה קמפיין סעודי נגד ההנהגה הפלסטינית. כרטיס כתום בוהק מהבהב ליושבים ברמאללה שהולכים וננטשים בידי המחנה המתון בעולם הערבי".

ברמאללה צפו בריאיון. ומבטיחים כי תגובה בוא תבוא. אם לא יתקפלו ברגע האחרון – תכינו את הפופקורן בתוך יומיים, לכשישודרו הפרקים ה-2 וה-3 מהראיון, הולך להיות מעניין מאוד.

סעודיה פלסטינים ערפאת הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד