י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"נועדו לשקף אג'נדה"

בכירה במערכת הבריאות נגד פרופ' מטות: מעוותת את הנתונים

ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות מאשימה את הפרופ' עידית מטות, חברת צוות 'הברומטר' של הפרויקטור פרופ' רוני גמזו, ב"עיוות הנתונים". ממשרד הבריאות נמסר ש"חברת הצוות פרשה - ומתקיפה"

בכירה במערכת הבריאות נגד פרופ' מטות: מעוותת את הנתונים
גמזו מסייר במחלקת קורונה צילום: David Cohen/FLASH90

האם הנתונים שהוצגו בידי הפרופ' גמזו לקבינט הקורונה היו 'מעוותים'? לידי חדשות 13 הגיעה התכתבות פנימית וחשאית ששלחה ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות לבכירי המשרד, שם היא מאשימה את פרופסור עידית מטות, אשר עומדת בראש צוות ה"ברומטר" של הפרופסור רוני גמזו, בזיוף נתוני התחלואה ובדיווחים מעוותים שעוברים מהשטח אל מקבלי ההחלטות.

לפי הדיווח שנחשף, פרופסור מטות מואשמת כי היא דואגת בעיקר להאדיר את שמה, ואף מוצגת כמי שנמנית עם האחראים לכך שמדינת ישראל נכנסה לסגר שני. תחילה כתבה ראש חטיבת הרפואה כי "יש כאן עיוות של מציאות ודברים שנעשים כמו גם הצגה של נושאים באופן מגמתי על מנת להאדיר את הצוות והעומדת בראשותו - ותו לא".

"קל מאוד לכותבי הדו"ח לכתוב אמירות ללא כל בסיס מדעי או נתונים", הוסיפה. "לצערי, מדובר באותה רופאה שגם ציינה שאין גל שני כי לא היה גל ראשון". בסיום המכתב כתבה ראש חטיבת הרפואה במשרד: "המלצות הצוות לכל הפחות מקוממות, מגמתיות ומעוותות, ונועדו לשקף אג'נדה מאוד ברורה שעולה כל העת בראיונות יושבת ראש הצוות, שלמיטב התרשמותי הייתה בין האחראים להוביל אותנו למקום של ריבוי החולים בו אנחנו נמצאים כעת".

עם זאת, נזכיר כי הפרופ' מטות הייתה זו שכל העת הביעה עמדה נגד רעיון הטלת הסגר, כשהדברים אף הובאו בזמן אמת ב'בחדרי'. כך שלא ברור על מה מסתמכת ראש חטיבת הרפואה שכותבת כי "פרופ' מטות דחפה כדי שישראל תיכנס לסגר שני".

תגובת פרופ' גמזו והצוות המסייע לו: "צוות הברומטר גויס לפרויקט מגן ישראל על ידי פרופ׳ רוני גמזו. הצוות לא כפוף למב"ר ולצערנו נציגה של המשרד שהייתה חלק מהצוות אף בחרה לפרוש מהצוות. מטרת הצוות לשקף תמונת מצב עדכנית של מערכת הבריאות (בתי חולים ורפואת קהילה) מתוך ביקורי השטח עם המלצות לפעולה ולהעבירה לעיון לפרויקטור.

"פרופ' מטות וכלל הצוות, במסירות ודבקות, מסיירים תדיר בבתי החולים בארץ בתוך סדר היום העמוס שלהם מלכתחילה כדי לשמוע את הצוותים, להבין ולהרגיש מיד ראשונה ולא משמועות ומספרים את המצוקות והאתגרים העומדים בפני הצוותים וההנהלות ולסכם זאת לפרויקטור עם מתן המלצות.

"מידי שבוע מתקיימים מפגשי זום ודיונים ובסופם נכתב הדו"ח המשקף את המצב כפי שנראה ע"י הצוות הן בבתי החולים והן בקהילה שמאושר על ידי כל המשתתפים ומוגש לפרופ' גמזו. הדוח הינו בהסכמה ולאחר שכלל החברים חתמו עליו ואישרו את תוכנו. לאף אחד מאנשי הצוות ובפרט פרופ׳ מטות אין אג׳נדה לגבי הקורונה וכל טענה מסוג זה הוא הזויה ומביכה את הטוען אותה.

"טענה למגמתיות של הדוח תמוהה. אלה המלצות שמשקפות את זעקת השטח. הביקורת היא קריאה לעזרה וצר לנו כי המשרד מפרש זאת אחרת במקום להודות לצוות על עבודתו הסיזיפית. כמו כן, ב-6.9.20 קבע ארגון הבריאות העולמי שאין גלים בקורונה והיא תמיד כאן. הסגר כמו שהבהירה פרופ' מטות הוא אמצעי להקטנת התחלואה אך כל פתיחה וסגירה לא תעלים את הקורונה אחרת נדבר על הגדרות של גל שלישי, רביעי וכן הלאה.

"צר לנו לגלות כי חותמת המכתב עסוקה בלהטיל האשמות מכוערות נגד רופאה בכירה שמשקיעה ימים ולילות ממרצה וזמנה בהתנדבות למען הצלחת המאבק בקורונה מטעם פרויקט מגן ישראל בנוסף לתפקידיה הרבים בבית חולים. פרופ' מטות, מבכירות הרופאות בישראל, תמשיך לומר את עמדתה המקצועית ללא חשש או מורא ומקווה כי מלחמת ההשמצות והטחת האשמות המכוערת תפסק וכלל המערכת תתגייס לטובת הצלחת המאבק".

קורונה רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד