י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דאגה אחת פחות

משטחים מדבקים? המומחים ממש לא בטוחים

בתחילת ימי המגיפה טענו המומחים שהנגיף מועבר באמצעות נגיעה במשטחים. עכשיו הם פחות בטוחים בכך. "הדבקה טיפתית מאדם לאדם מהווה את גורם ההדבקה העיקרי"

משטחים מדבקים? המומחים ממש לא בטוחים
יצחק לב ארי מהיר חימה

האם יש צורך ללכת עם כפפות ולהיזהר ממגע במשטחים שבהם יתכן ונגעו קודם לכן חולי קורונה? לא ברור. לאחר שבתחילת ימי הנגיף טענו המומחים כי הנגיף עובר באמצעות מגע, כשהיו שטענו כי הנגיף אף מחזיק מעמד יותר מ14 יום על פני משטחים, כעת סבורים החוקרים כי הסיכוי להידבק בנגיף הקורונה ממגע במשטח מזוהם נמוך באופן משמעותי.

ההנחה הרווחת כרגע היא שהדבקה טיפתית מאדם לאדם  מהווה את גורם ההדבקה העיקרי בנגיף הקורונה. ההדבקה באמצעות מגע, הגם שלא נשללה לחלוטין, נתפסת כנדירה יותר.

בכתבה שפורסמה במגזין המדעי Nautilus, צוטטה מוניקה גנדי, מרצה לרפואה באוניברסיטת קליפורניה, שאמרה כי הדרך הקלה ביותר להידבק בנגיף היא באמצעות חשיפה להפרשות מהאף או מהפה של אדם חולה. היא הדגישה כי הדבקה באמצעות משטחים נדירה יותר.

"היה הרבה פחד בתחילת המגפה סביב הידבקות דרך חפצים מזוהמים", אמרה והוסיפה כי "היום אנחנו יודעים שמקור ההדבקה הוא לא מלגעת במשטחים ואז לגעת בעין. זה מלהיות קרוב לאדם שפולט את הנגיף מהאף ומהפה, במרבית המקרים, מבלי שכלל הם מודעים לכך".

לדבריה, למרות שאי אפשר להכחיש את קיומו של הנגיף על פני משטח, הווירוס שנותר על משטחים הוא לרוב לא חזק מספיק כדי להדביק אנשים ולגרום להם לחלות. כלומר, הוא בהחלט קיים ואפילו מחזיק מעמד ימים ארוכים (יש הטוענים שגם שבועות) אך מכאן ועד להדבקה – הדרך כנראה ארוכה.

עד שיוכח אחרת....

 

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד