י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לחץ מאסיבי על כחול לבן

ההצעה של 'יש עתיד' שתוציא את נתניהו מבלפור כבר בשבוע הבא

ביש עתיד מתכוונים להביא להצבעה בכנסת ביום שני הקרוב הצעת "אי אמון קונסטרוקטיבית" שכוללת בתוכה החלפת הממשלה ללא צורך בבחירות. לצורך כך, לפיד זקוק לתמיכתה של כחול לבן. "אם גנץ ואשכנזי יחליטו לתמוך, באותו ערב נתניהו יעזוב את בלפור. הרעש ייגמר" 

ההצעה של 'יש עתיד' שתוציא את נתניהו מבלפור כבר בשבוע הבא
גנץ ולפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בסיעת 'יש עתיד' יוזמים ביום שני הקרוב להביא להצבעה בכנסת הצעת 'אי אמון קונסטרוקטיבי' שמציעה להחליף את הממשלה ללא הליכה לבחירות. כעת הלחץ באופוזיציה מופנה לעבר סיעת כחול לבן, עם הצעה מפתה להחליף את ראש הממשלה כבר בשבוע הבא.

'אי אמון קונסטרוקטיבי' משמעותו: הצעה שעולה כאי אמון בממשלה ובה מצביעים גם על הקמת ממשלה חלופית שתוצג בפני הכנסת, אך לתוכנית זו דרושים רוב של 61 תומכים ולצורך כך יש עתיד זקוקה לכחול לבן.

ב'יש עתיד' כאמור, מפנים לחץ מאסיבי לעבר נציגי כחול לבן, וטענים כי לא דרושה תמיכתם של חברי סיעת 'דרך ארץ', שמנעו בפעם הקודמת את הקמת ממשלת המיעוט עם הרשימה המשותפת. לטענת יש עתיד, קיים רוב מובהק בתמיכת נציגי כחול לבן והעבודה.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר היום (שלישי), כי "האופוזיציה תצביע בעד ההצעה, כפי שהיא עושה בכל שבוע. זה אומר שלהצעה כזו מובטחים באופן אוטומטי 48 קולות. אם "כחול לבן" בצירוף העבודה פשוט יכנסו לאולם ויצביעו בעד (אפילו לא צריך את האוזר והנדל או את אורלי לוי), ההצעה תקבל 65 קולות".

לדברי לפיד, "אם גנץ ואשכנזי יחליטו לתמוך, באותו ערב (כן, באותו ערב!) בנימין נתניהו יעזוב את בלפור. הרעש ייגמר. המועקה תתפוגג. הממשלה החדשה תושבע בבית הנשיא ותלך לעבוד. היא תעסוק רק בשני דברים: בבריאות ובכלכלה. היא תוגבל בזמן – 18-24 חודשים. אנחנו נציע לכל סיעות הבית להצטרף אליה. היא תהיה עניינית ויעילה. היא יכולה לקום עוד שבוע בדיוק".

נציין כי למרות שהשינוי יכול לקרות בלחיצת כפתור בלבד, הדרך להסכמות עוד רחוקה. כך שאלת זהותו של ראש הממשלה, וכמו כן האם ימינה וישראל ביתנו ישתפו פעולה להקמת ממשלה לצד הרשימה המשותפת או מרצ.

כך או כך, הדרך עוד ארוכה, ונכון לעכשיו הסיכוי שההצבעה תעבור לא קיים, אך במערכת הפוליטית 6 ימים הם נצח, וברקע עומד הזעם בכחול לבן וההתפטרות של השר אסף זמיר, לפיכך נאלץ להמתין במתח עד ליום שני הבא.

שר התקשורת ויו"ר דרך ארץ יועז הנדל בתגובה לדברי ח"כ יאיר לפיד: "תהיה רציני. ‏ליברמן חברך הודיע שלא יתמוך, בנט לא יתמוך ואנחנו לא נתמוך.
‏תפסיק לבזבז את הזמן עם ספינים. ‏יש רק שתי אפשרויות ממשלה יציבה עם תקציב ל2021 או בחירות."

יאיר לפיד יש עתיד הצעת אי אמון בני גנץ גבי אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד