י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מצמרר

כשהבנתי שנמאס לי לבכות לבד בלילות, ביקשתי מרבי חיים חלק בתורה שלו

מצאתי את עצמי לבד בגיל 29, עם אחות רווקה בת 27 ואח בן 23 • הרגשתי שהמשפחה שלנו תקועה ונואשנו לישועה • הבנתי שאני צריך משהו שונה בזכות עצה של חבר טוב הגעתי לרבי חיים קנייבסקי וכך היה סוף הסיפור

כשהבנתי שנמאס לי לבכות לבד בלילות, ביקשתי מרבי חיים חלק בתורה שלו
בבית הגר"ח צילום: יח"צ

החיים שלי היו חלקים לגמרי עד ועד חמישי. לא המשפחה הכי מקושרת ולא הכישרון הכי חד בישיבה, אבל הייתי טוב, והייתי שקדן, וגם אופי לא רע היה לי. האמנתי שאקבל שידוך מצויין בחורה מבית טוב.
אבל החברים התחילו להתארס בזה אחר זה, ולי עדיין אין הצעה אחת שהתקדמה לפגישה. תמיד היה משהו שהוריד את זה לפני שהגעתי לכלל פגישה.
כשהגעתי לועד שמיני התחלתי להבין שאני בבעיה, מאחוריי היו רק שתי פגישות. וגם הן לא היו משהו.... חשבתי שמישהו מקלקל לי, לא ידעתי מה לעשות.

כשגילי אחותי הגיעה לגיל 21 ההורים שלי ביקשו שאתן לה לעקוף אותי. ידעתי שלא אעכב אותה מלהתחתן, אבל משהו מבפנים נשרט לי. רק הנפשות הבודדות יכולות להבין מה עבר עליי כל השנים האלו. כמהתי להתחתן, השתוקקתי לבית משלי. לא אפרט לכם את הרגעים המייאשים, את התסכולים, את נסיונות האמונה שלי, את הדמעות שהזלתי על הכרית, ולא רק בלילות.
אבל גם לגילי לא הלך. היא הגיעה לגיל 24, אני לגיל 26 - והכל עומד.
ואז הגיע תורו של מוישי. תנו לי לחסוך מכם את הניחושים: גם הוא נשאר לבד.
הרגשתי שהכל סוגר עלינו.

לחצו כאן להצטרפות למעמד>>>

כבחור מבית ליטאי שורשי שלא האמין בסגולות למיניהן, לא ניסיתי מעולם שום דבר. לא סיבובים בעמוקה, לא 40 יום בכותל ולא שום דבר שדומה לזה. ניסיתי להתפלל כמה שיכולתי, כמה שהיה לי כוח. וזהו.
אבל יום אחד כשהייתי על סף התמוטטות, פגשתי חבר מהישיבה - נשוי ואב לכמה כמובן - שהכריח אותי ליטול חלק בתורה והתפילה של רבי חיים הוא הסביר לי שפעם אחת בשנה רבי חיים לומד לזכות אחרים, זה קורה בליל הושענא רבה בסדר של רינה של תורה, לא יכולתי לסרב לו... הצטרפתי למעמד רינה בליל הושענא רבא שמרן שר התורה עומד בראשו לומד לזכות המבקשים ומתפלל עבורם.
הכנסתי את שמי המלא - ישראל אהרן בן יפה אסתר, את שמה המלא של גילי ואת שמו של מוישי.
באותה שנה התארסנו כולנו. אני בחשוון, מוישי בכסליו וגילי בניסן.

אני לא יודע אם חומת הליטאיות שלי נסדקה ואם התחלתי להאמין בסגולות באופן כללי, אבל אני יודע שהתפילה של ליל הושענא רבה הביאה לי את האישה היקרה והטובה בעולם, חיתנה את אחי ואחותי ומחקה את לילות האכזבה והבדידות מחיי.

רווקים ורווקות יקרים , אתם בהחלט לא צריכים להאמין בכל סגולה שמגיעה לאוזניכם, ולא צריכים להקשיב לכל עצה מאיזה חבר ותיק, אבל אני מתחנן אליכם: תנו לרבי חיים להתפלל עליכם!
תנו לליל הושענא רבה הזה של תשפ"א להיות ליל הישועה הפרטי שלכם. אל תרחיקו מעצמכם את המופת הנורא שאני בעצמי ראיתי בעיניי.

לחצו כאן להצטרפות למעמד>>>


הגר"ח קנייבסקי הושענא רבה רינה של תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד