י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האמיראתי הופתע מאשכנזי

השרים משלוש המדינות סיירו במוזיאון השואה בגרמניה • צפו

שרי החוץ של ישראל, גרמניה והאמירויות סיירו היום במוזיאון השואה בגרמניה. השר האמירתי הופתע לשמוע כי הוריו של השר אשכנזי ניצולי שואה • צפו

השרים משלוש המדינות סיירו במוזיאון השואה בגרמניה • צפו
גבי אשכנזי בפתח משרד החוץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, ושר החוץ של האמירויות, עבדאללה בן זייד יחד עם שר החוץ הישראלי, גבי אשכנזי סירו היום (שלישי) במוזיאון השואה בגרמניה, שם חתמו שלושת השרים בספר הזיכרונות של המוזיאון.

במהלך הביקור, שר החוץ הגרמני סיפר לשר החוץ האמיראתי על כך שהשר אשכנזי הוא דור שני לניצולי שואה. השר האמיראתי הופתע לשמוע וביקש לשמוע עוד על כך. השר אשכנזי סיפר על שורשיו ועל אביו ששרד את מחנה העבודה בבולגריה בשנת 1944 ועל העלייה שלו לארץ.

אשכנזי כתב בספר האורחים: "כאן בברלין, במקום בו שכנה מפקדתה הראשית של החיה הנאצית, אשר גזרה את גורלם של ששה מיליונים מבני עמי ושלחה אותם אל המשרפות ותאי הגזים.

אני עומד כאן דומם כשר החוץ של ממשלת ישראל וכמפקדו לשעבר של צבאה, כשלצידי ניצבים שר החוץ של ממשלת גרמניה ושר חוץ איחוד האמירויות. נוכחותנו כאן יחד מסמלת את תחילתו של עידן חדש. עידן של שלום בין העמים. חתימתנו המשותפת בספר הזיכרון הינה כזעקה ושבועה משותפת: לזכור ולא לשכוח, להיות חזקים ולהבטיח שלעולם לא עוד. עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל אמן".

גבי אשכנזי גרמניה איחוד האמירויות מוזיאון השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד