י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הקליט את עצמו ושיגר

פתח תקווה סוערת: האם ברוכי ניסה לעצור תקציבים לבתי כנסת

עיריית פתח תקווה דאגה ומימנה את צורכי בתי הכנסת בשטחים הפתוחים, כשסכום ההוצאות עליו מצהירים בעירייה חוצה את המיליון וחצי ש"ח. למרות זאת חבר הכנסת ברוכי פנה למשרד הפנים וניסה להכחיש את הסיוע של העירייה

פתח תקווה סוערת: האם ברוכי ניסה לעצור תקציבים לבתי כנסת
ח"כ אליהו ברוכי בכנסת צילום: דוברות הכנסת

לאחר החלטת קבינט הקורונה לסגור את בתי הכנסת ולהתיר את התפילות בחוץ, דרש שר הפנים אריה דרעי מראש הממשלה בנימין נתניהו תקציב ייעודי עבור הרשויות המקומיות, שיהיה מיועד עבור התפילות שיתקיימו בחוץ. ראש הממשלה נענה, והרשויות קיבלו תקציב מיוחד לעניין זה.

גם עיריית פתח תקווה קיבלה חלק מהתקציב שכיסה חלק נכבד מהוצאות העירייה להסדרת התפילות בחוץ.

ואכן, על פי הדיווחים, עיריית פתח תקווה דאגה ומימנה את צורכי בתי הכנסת בשטחים הפתוחים, מהצללות והתקנתם, ועד שולחנות, כסאות מאווררים ומצננים תעשייתיים לרוב, ועוד ועוד, כשסכום ההוצאות עליו מצהירים בעירייה חוצה את המיליון וחצי ש"ח.

אם נתעכב לרגע על הסכומים ועל כמות בתי הכנסת שקיבלו מהעירייה סיוע מקיף, ניתן אפילו לקבוע בזהירות שמדובר באחת העיריות שנתנה והשקיעה הכי הרבה בבתי הכנסת לאור כללי הסגר הנוקשים שכללו בין היתר את סגירת בתי הכנסת.

למרות זאת, תושב העיר חבר הכנסת לשעבר אליהו ברוכי, שכיהן עד לאחרונה אף כחבר מועצה בעיריית פ"ת מטעם סיעת יהדות התורה, יזם שיחה מוקלטת עם המוקד העירוני, שם ביקש סיוע עבור בתי הכנסת הפועלים בחוץ, ושם שלחו אותו למועצה הדתית שתסייע לו.

את ההקלטה שיגר חכ"ל אליהו ברוכי למשרד הפנים, וטען שהעירייה לא מסייעת למנייני התפילות המתקיימות בחוץ, ככל הנראה בניסיון לגרום לעצירת התקציבים עבור עיריית פתח תקווה שנועדו עבור הצטיידות מנייני התפילות בחוץ.

>> 10 אלף כסאות: כך סיפקה עיריית פתח תקווה ציוד למניינים

בעיריית פתח תקווה הסבירו ל'בחדרי חרדים', כי הציבור הופנה אל המועצה הדתית שתטפל בנושא, כדי למנוע קריסה של המוקד העירוני, וגם מפני שבמועצה הדתית יודעים לתת מענה ראוי ומקצועי לצרכי המתפללים יותר מהמוקד העירוני שמתמקד במשך השנה בטיפול במפגעים תברואתיים.

כתב 'בחדרי חרדים' פנה אל חבר הכנסת אליהו ברוכי להבין האם מדובר בפוליטיקה קטנה או שמא בדאגה כמו לתושבי העיר. מטעמו של ברוכי לא נמסרה תגובה, לכשיגיב נפרסם.

פתח תקווה רמי גרינברג אליהו ברוכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד