י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הנציבות חוקרת

התחנה כמעט נסגרה: הכבאים חגגו ונדבקו בקורונה

למרות ההנחיות המחמירות של נציבות הכבאות, קיימו כבאים בתחנת נצרת אירועים המוניים בשעות הפנאי, ללא ריחוק וללא מסכות - אירועים שהובילו להדבקה ההמונית בתחנה. תשעה חלו בקורונה ו-20 נוספים נשלחו לבידוד | בנציבות רואים את המקרה בחומרה ומתכוונים לחקור

התחנה כמעט נסגרה: הכבאים חגגו ונדבקו בקורונה
אילוסטרציה צילום: דוברות כב"ה

למרות נהלים קפדניים והנחיות לשמירה על קפסולות, תשעה לוחמי אש חלו בקורונה ו-20 נוספים נשלחו לבידוד. הסיבה? זלזול בהנחיות וארוחות משותפות ללא מסיכות או ריחוק. שלומם של 300 אלף איש היה בסכנה בשל הפקרות. נציבות כבאות והצלה: "רואים את האירוע בחומרה". כך מפרסם הערב (שלישי) לראשונה, כתב 'ישראל היום' איציק סבן.

הפקרות שסיכנה את חייהם של מאות אלפי איש תחנת הכיבוי בנצרת, שאחראית לשלומם של כ-300 אלף איש, כמעט והושבתה, לאחר שכתשעה כבאים אובחנו כחולים בקורונה, ו-20 נוספים נשלחו לבידוד בעקבות שורה של הפרות נהלים שהובילו להתפשטות נגיף הקורונה בתחנה.

התפשטות המחלה נבעה מזלזול, לכאורה, של הכבאים בהנחיות מפורטות של מערך הכבאות למניעת מקרים כאלה בדיוק, בהן הקפדה על משמרות קבועות, קפסולות והקפדה על חציצה מלאה בין המשמרות. על פי העולה בחקירה, למרות ההנחיות המחמירות, קיימו הכבאים אירועים המוניים בשעות הפנאי – אירועים שהובילו להדבקה ההמונית בתחנה.

כדור השלג המתגלגל בתחנת נצרת החל יומיים לפני ראש השנה כשהכבאי הראשון ממשמרת א' אובחן כחולה. בתוך שבוע כבר היו בתחנה תשעה חולים מאומתים משלוש משמרות שונות. בנוסף לחולים, עשרות עובדים שבאו עימם במגע הוכנסו לבידוד ביתי בעוד רבים אחרים חוששים להגיע לתחנת הכיבוי.

מנציבות כבאות והצלה נמסר בתגובה: "אנו רואים את האירוע בחומרה ומצפים להתנהגות מבצעית וערכית ברמה הגבוהה ביותר מכל עובדי המערך. בכוונתנו  לרדת לחקר האמת תוך מיצוי הדין עם כל מי שהפר פקודה, סיכן את בריאותו ופגע בכשירות והמענה המבצעי של מערך הכבאות".

קורונה כיבוי האש כיבוי והצלה נצרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד