י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הניתוח המלא של הקבינט

מפחיד: נתוני הקורונה בישראל מהגבוהים בעולם

מספר הנדבקים למיליון בישראל הגבוה ביותר במדינות המפותחות, ובפער גבוה מהמקום הלפני אחרון. לצד זאת, ישראל בודקת הרבה יותר ביחס לשאר העולם, אך אחוז הבדיקות החיוביות בה הוא מהגבוהים בעולם. בישראל מתו בשבוע האחרון 264 איש, ביחס למיליון המספר כמעט הכי גבוה בעולם

מפחיד: נתוני הקורונה בישראל מהגבוהים בעולם
מחלקת קורונה בבלינסון צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

אם נדמה בסיקורי התקשורת האחרונים כי מצבה של ישראל משתפר, הרי שבבחינת נתוני השבוע האחרון מבין המדינות המפותחות ישראל נותרה במקום האחרון הן במספר הנדבקים, הן במספר המתים והן במספר החולים קשה. כמו-כן, למרות שישראל בודקת הרבה יותר מרב העולם – אחוז הבדיקות החיוביות בה נותר בין הגבוהים במדינות המפותחות - כך עולה מהדו"ח של הקבינט האזרחי ועדן דרוקמן-רפאלי.

מספר הנדבקים למיליון בישראל הגבוה ביותר במדינות המפותחות, ובפער גבוה מהמקום הלפני אחרון

נכון לשעות הצהריים (שלישי, 6 באוקטובר 2020), יש בישראל 274,423 נדבקים מאומתים. בשבוע האחרון גדל מספר הנדבקים ב-17%. ביחס למיליון תושבים, בישראל 31,705 נדבקים למיליון תושבים. למעשה ישראל לא תופסת רק את המקום האחרון מכל המדינות המפותחות, אלא היא גם במקום ה-155 מבין כל 157 המדינות הגדולות בעולם (מתחתינו רק בחריין וקטאר).

בבדיקת היקף ההדבקה בשבוע האחרון מצבה של ישראל אף גרוע יותר: בישראל נדבקו השבוע 40,879 אנשים (בדומה לשבוע שעבר), שהם 4,723 נדבקים למיליון. במדד זה ישראל ניצבת במקום האחרון לא רק מבין כל המדינות המפותחות אלא גם בין כל 157 המדינות הגדולות בעולם. מבין המדינות המפותחות, במקום הלפני אחרון נמצאת ספרד עם 2,237 נדבקים למיליון. מצבנו גרוע פי 2.1 יותר מאשר ספרד הנמצאת מקום אחד לפנינו, ויותר מפי 5 מאשר בארה"ב.

ישראל בודקת הרבה יותר ביחס לשאר העולם, אך אחוז הבדיקות החיוביות בה הוא מהגבוהים בעולם

ישראל אמנם בודקת הרבה יותר ביחס לשאר העולם, אך גם אחוז הבדיקות החיוביות בה הוא מהגבוהים בעולם. בישראל בוצעו עד היום 3.8 מיליון בדיקות (המשמעות: בדיקה על כל 2.3 תושבים בישראל), כאשר רק בשבוע האחרון ביצעה ישראל מעל 359 אלף בדיקות. הדבר מציב אותנו במקום ה-2 מבין המדינות המפותחות (בכמות בדיקות למיליון), ובמקום ה-5 מבין 127 המדינות הגדולות בעולם המעבירות דיווחים.

נדמה איפה שמצבנו טוב, שכן המשוואה לכאורה פשוטה - יש יותר נדבקים כי בודקים יותר. ואולם, את ההבנה שמצבנו רע ניתן לראות לפי אחוז הבדיקות החיוביות. לכאורה, אם יש מעט בדיקות, נצפה לשיעור חיוביים גבוה יותר (כי בודקים את מי שחולה). ואולם, למרות ריבוי הבדיקות אצלנו (פי 60 מבמקסיקו, פי 5 מביוון, פי 2 מבארה"ב), הרי שאחוז הבדיקות החיוביות השבועי שלנו הוא במקום 32 מבין 34 המדינות המפותחות בעולם, ובמקום ה-92 מבין 127 המדינות הגדולות המעבירות דיווחים. בישראל 11.4% מהבדיקות בשבוע האחרון יצאו חיוביות, לשם השוואה, בארה"ב הנתון הוא 4.5%, באנגליה 4.1%, בשוודיה 2.6%, ובגרמניה 1.2%.

מספר החולים קשה בישראל למיליון הוא הגבוה במדינות המפותחות וכמעט הגבוה בעולם

בישראל 895 חולים במצב קשה ואנוש (בשלישי הקודם 807, עלייה של 11%)מבחינת מספר החולים קשה למיליון, ישראל במקום האחרון מבין כל המדינות המפותחות ובפער גדול מהן, ובמקום הלפני אחרון בין כל 157 מדינות העולם (אחרינו רק מולדובה).

בישראל מתו בשבוע האחרון 264 איש, ביחס למיליון המספר כמעט הכי גבוה בעולם

מאז פרוץ המגיפה מתו בישראל 1,771 אנשים. במדד זה ישראל "רק" במקום ה-21 מבין 34 המדינות המפותחות (ובעולם במקום ה-128 מבין 157). ואולם בבחינת השבוע האחרון מתו בישראל 264 אנשים. אפילו במספרים מוחלטים מספר זה גבוה יותר ממספר המתים השבוע מבגרמניה, איטליה ושוודיה גם יחד. ביחס למיליון ישראל במקום האחרון בתמותה מבין המדינות המפותחות, ובפער משמעותי מרב המדינות המפותחות. מבין 157 מדינות העולם הגדולות, רק ארגנטינה מאחורינו.

ההשוואה של מדינות מפותחות/בעולם היא רק ביחס למדינות שבהן מעל מיליון תושבים; הכוונה במדינות מפותחות למדינות ה-OECD בלבד. מועד בדיקת הנתונים: יום שלישי 06/10/20 בשעה 15:43, והבדיקה של הנתונים השבועיים נעשתה ביחס לנתונים של יום שלישי 29/09/20 בשעה 13:03.

עדן דרוקמן רפאלי הוא מחלים קורונה מאומת מהשבוע האחרון. עדן אסף את נתוני הקורונה בעולם החל מחודש ינואר, ערך סיכומים יומיים לגורמי תקשורת וממשל, וכן לקח חלק בקבינט האזרחי וברשת "עושים תקשורת". לפני עידן הקורונה היה מרצה למתמטיקה ומדריך טיולים בעולם (בעיקר סין, איטליה וספרד), כיום מנכ"ל לשכת הקבלנים בישראל, ומנהל מפעל שיקומי למתמודדי נפש.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד