ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
סקר דרמטי

בנט מצמצם פער מול נתניהו; כמה שווה חולדאי

אם נתניהו חשב אולי לפרק את הממשלה ולצאת לבחירות מוקדמות, הרי שאחרי הסקר הנוכחי הוא ככל הנראה יגנוז את הרעיון. על פי סקר מנדטים שמתפרסם הערב נפתלי בנט לוקח מהליכוד ונמצא בפער שלושה מנדטים מראשות הממשלה. כך גם באחוזי ההתאמה לראשות הממשלה | וכמה שווה מפלגה בראשות חולדאי 

בנט מצמצם פער מול נתניהו; כמה שווה חולדאי
בנימין נתניהו/נפתלי בנט צילום: אוליבר פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד המצב הפוליטי לוט בערפל ובצידו התרחיש שישראל תצעד בחצי שנה הקרובה לבחירות, סקר דרמטי שמתפרסם הערב (שלישי) מעלה תוצאה מדאיגה במעון ראש הממשלה בבלפור, מה שצפוי להעלות את החשש כי בנימין נתניהו יעשה הכל כדי למנוע בחירות.

על פי תוצאות סקר ׳חדשות 12׳ של מכון 'מדגם' בראשות פרופ' מנו גבע, הזוכה הגדול של תרחיש בחירות הוא נפתלי בנט, הפוליטיקאי שבבחירות 2019 מועד א' לא עבר את אחוז החסימה עם הבשורה החדשה 'הימין החדש', מזנק מסקר לסקר ומצמצם פערים מועמד הימין לראשות הממשלה הבלתי מעורער - בנימין נתניהו.

כך על פי הסקר, מפלגת 'הליכוד' יורדת מ-36 מנדטים כיום ל-26 מנדטים בסקר, מפלגת 'ימינה' בראשות נפתלי בנט זוכה ל-23 מנדטים, לעומת 5 מנדטים כיום. 'יש עתיד' עולה אף היא ל-18 מנדטים, הרשימה המשותפת זוכה ב-15 מנדטים.

'כחול לבן' זוכה במספר חד ספרתי עם 9 מנדטים, ש"ס שומרת על כוחה עם 9 מנדטים, 'ישראל ביתנו' שורת על כוחה עם 7 מנדטים, כך גם 'יהדות התורה' - 7 מנדטים, מרצ זוכה ב-5 מנדטים. 'העבודה', 'הבית היהודי', 'דרך ארץ' ו'גשר' לא עוברות את אחוז החסימה.

במקרה וראש העיר תל אביב רון חולדאי יקים מפלגה עצמאית, הוא צפוי לשנות במעט את המפה הפוליטית בגזרת המרכז - שמאל, כך ש'יש עתיד' תרד ל-16 מנדטים, 'כחול לבן' תרד למספר שיא - 7 מנדטים בלבד, ומרצ מסתכנת סביב אחוז החסימה עם 4 מנדטים ואלו מפלגה בראשות רון חולדאי תזכה בששה מנדטים, זאת בעוד עדיין לא ידועים השמות שיתמודדו ברשימתו.

לפי תוצאות הסקר, גוש הימין זוכה לרוב בכנסת עם 65 מושבים, גוש השמאל-ערבים עם 44 מושבים וליברמן עם 7 מושבים.

גם בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה נצמד נפתלי בנט לבנימין נתניהו שזוכה 29%, בעוד בנט זוכה ב-20%
אחוזי התאמה, הרחק מהם, יאיר לפיד עם 10% ובני גנץ  - ראש הממשלה החליפי ל-8% בלבד.

עוד נתון מעניין שעולה מהסקר הוא כי אחוז ניכר מאזרחי המדינה תומכים בהליכה לבחירות כחצי שנה לאחר שהוקמה, כך בקרב 49% מכלל הנשאלים ו-45% מהנשאלים תומכי הימין שסבורים כי יש ללכת לבחירות.

סקר נוסף שפורסם הערב על ידי מכון 'דיירקט פולס' שבהנהלת שלמה פילבר, מציג תמונת מנדטים שונה לחלוטין. מהסקר עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת 'הליכוד' היתה זוכה ב-30 מנדטים, נפתלי בנט ב-19 מנדטים, יש עתיד עם 13 מנדטים, הרשימה המשותפת - 13 מנדטים.

ש"ס שומרת על כוחה גם בסקר זה עם 9 מנדטים, 'ישראל ביתנו' מתחזקת באופוזיציה ל-9 מנדטים, הפתעה היא אפשרות של מפלגה בכיכובם של רון חולדאי וגדי איזנקוט שזוכה ב-8 מנדטים, 'יהדות התורה' שומרת על כחה עם 7 מנדטים, ואילו 'כחול לבן' בשפל שיא עם 6 מנדטים, מרצ זוכה ב-6 מנדטים.

ללא חולדאי ואיזנקוט במירוץ, 'הליכוד' זוכה ב-31 מנדטים, 'ימינה' של בנט זוכה ב-20 מנדטים, 'יש עתיד' - 18 מנדטים, 'הרשימה המשותפת' - 13 מנדטים, ש"ס שומרת על כוחה 9 מנדטים, 'ישראל ביתנו' מתחזקת ל-9 מנדטים.

'כחול לבן' עדיין חלשה מאוד עם 7 מנדטים, 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, ומרצ ללא שינוי עם 6 מנדטים. על פי שתי האופציות אם או בלי חולדאי ואיזנקוט, מפלגות 'דרך ארץ', 'העבודה', 'עוצמה יהודית', 'הבית היהודי' ו'גשר' לא עוברות את האחוז החסימה.

בליכוד הגיבו לנתוני הסקר ב'חדשות 12': "איך זה נגמר בסוף כולם יודעים: אנחנו כבר רגילים לכך שתקשורת השמאל מנפחת את בנט כדי להוריד את ראש הממשלה נתניהו והליכוד. גם הפעם זה לא יצליח".

סקר מנדטים רון חולדאי נפתלי בנט בחירות מוקדמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד