י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מכספי המיסים

נחשף: כך פועלת הרשות פלסטינית באירופה

המשרד לנושאים אסטרטגיים הפיץ מסמך לשורת גורמי ממשלה וביטחון, העוסק בהתפתחויות בזירה הפלסטינית בנושא התניית מימון אירופי לארגוני חברה אזרחית פלסטיניים, בשל קשרים לארגוני טרור מוכרזים

נחשף: כך פועלת הרשות פלסטינית באירופה
לוחמי חמאס צילום: Hassan Jedi/Flash90

המשרד לנושאים אסטרטגיים, בראשות השרה אורית פרקש-הכהן, הפיץ מסמך לשורת גורמי ממשלה וביטחון, העוסק בהתפתחויות בזירה הפלסטינית בנושא התניית מימון אירופי לארגוני חברה אזרחית פלסטיניים, בשל קשרים לארגוני טרור מוכרזים.

לפי המשרד, בימים האחרונים הרשות הפלסטינית הגבירה את מעורבותה בסוגיית תנאי המימון, לאחר מספר חודשים בהם צמצמה פעילות בנושא. בהתייעצות שכינס מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, ב-30 בספטמבר, דנו גורמים ממשרד החוץ הפלסטיני, לצד נציגי הפלגים הפלסטינים, ארגונים אזרחיים וארגוני אסירים, בדרכים להסרת ארגוני טרור (דוגמת חמאס, הג'יהאד האיסלמי והחזית העממית לשחרור פלסטין) מרשימת הסנקציות של האיחוד האירופי ולהגביר את רמת התיאום בין כלל הגורמים כדי להשפיע ולשנות את תנאי המימון של האיחוד.

כזכור, בסוף שנת 2019, שורת ארגוני חברה אזרחית פלסטיניים, ביניהם ארגוני דה-לגיטימציה וחרמות בולטים, יצאו בקמפיין נגד האיחוד האירופי על רקע תנאי המימון שהוא מציב לארגונים אלה. האיחוד מתנה העברת כספים בהתחייבות של המוטבים לוודא שגם גורמי צד שלישי, הקשורים אליהם, ונהנים בעקיפין מהכספים האירופיים, אינם נמצאים ברשימת הסנקציות של האיחוד.

לפי הארגונים (שחלקם אף סרבו לחתום על החוזים בגין התנאי), חמאס, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית, הן "מפלגות פוליטיות" ותו לא, ועל האיחוד להסיר אותן מהרשימה. לטענתם, התניה זו היא בבחינת כניעה לעמדת מדינת ישראל, לפיה לארגוני דה-לגיטימציה רבים קשרים לארגוני טרור מוכרזים, דרכם עלולים לזלוג כספי ציבור אירופי לפעילות חבלנית.

במשרד לנושאים אסטרטגיים מסבירים כי ברקע לפגישה עומדים שיקולים בזירה הפנים-פלסטינית: בנוסף למצוקה הכלכלית החריפה בעקבות הקיצוץ בסיוע האמריקאי והסירוב הפלסטיני לקבל את כספי הסילוקין מישראל, הכינוס הוא ניסיון של ההנהגה ברמאללה להצטייר כמגויסת לעניין.

באמצעות הגברת מעורבותה, מקווה הרשות לשדר לארגונים האזרחיים ולפלגים הפלסטינים, חמאס בראשם, מסר לפיו היא מתייצבת לצידם. זאת, על רקע מאמצי הפיוס בין הרשות הפלסטינית לחמאס והצהרתו של אבו מאזן על כוונתו לקיים בחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית ולנשיאות.

השרה לנושאים אסטרטגיים, אורית פרקש-הכהן מסרה כי "בחודשים האחרונים האיחוד האירופי עומד תחת מכבש לחצים לשנות את מדיניותו בנוגע להעברת כספים לארגונים פלסטיניים. החלטת האיחוד שלא לסגת ממדיניותו היא מבורכת וחשובה, בכך שהיא מבחינה בין פעילות אזרחית לגיטימית, לבין תמיכה וקידום של פעילות טרור. אני קוראת למדינות באירופה לאמץ גם הן את הסטנדרט של האיחוד, ולא לתת יד למי שלוחץ עליהן לבטל את הכלל הברור הזה. כספי המיסים של אזרחים אירופאיים לא צריכים לממן את מי שתומך בטרור, במישרין או בעיקיפין".

הרשות הפלסטינית האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד