י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפוליטיקאים שהפרו את הסגר

האם השרה והח"כ צריכים להתפטר? זה מה שחושב הציבור

בעוד סערת הפרת הסגר של ח"כ מיקי לוי עברה ושככה בשקט יחסי, שמה של השרה גילה גמליאל שאף מתמודדת עם הקורונה שדבק בה לא יורד מסדר היום גם לאחר שהתנצלה מעומק לבה. יש שני צדיקים בסדום שיצאו להגנתה ולצד זאת פורסם סקר שבדק את רחשי הציבור ביחסו לפרשיות

האם השרה והח"כ צריכים להתפטר? זה מה שחושב הציבור
ח"כ מיקי לוי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר מיוחד שערך מכון 'דיירקט פולס' שבהנהלת שלמה פילבר על רקע הפרת ההנחיות על ידי השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל מ'הליכוד' וחבר הכנסת מיקי לוי מ'יש עתיד', רוב הנשאלים סבורים כי השרה צריכה להתפטר לעומת הח"כ שכלפיו הם מסתפקים בסנקציות.

על פי הסקר, 64% מהנשאלים סבורים כי השרה גמליאל צריכה להתפטר מתפקידה, 23% סבורים כי יש להטיל עליה סנקציות ו-10% בלבד מסתפקים בהתנצלות, דבר שכבר נעשה על ידה לאחר הדיווח של חיים לוינסון ב'הארץ' כי הפרה את הכללים וסירבה תחילה לשתף פעולה עם החקירה האפידמיולוגית.

לעומת זאת, במקרה של מיקי לוי שהפר פעמיים את הוראות הממשלה, הן בראש השנה והן בחג ראשון של סוכות, מרבית הנשאלים - 44% סבורים כי סנקציות על הח"כ הן עונש מספק, לעומת 38% הסבורים כי הוא צריך להתפטר מהכנסת ולעזוב את החיים הפוליטיים, כאשר בינתיים עדכן אמש ח"כ לוי כי יתפטר מחברותו בוועדת הקורונה ואילו 16% סבורים כי על לוי להתנצל, דבר שלוי עשה גם כן.

בתוך כך, השר היחיד ממפלגת 'הליכוד' שהסכים לצאת להגנתה של חברתו השרה גמליאל, היה השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם שכתב בטוויטר: "העליהום על השרה גילה גמליאל יצא מפרופורציות, ומשפט השדה שנעשה לה בתקשורת ובציבור הפך למפגן מכוער של חוסר רגישות משווע". לדבריו, "גילה טעתה בשיקול הדעת, ועל כך התנצלה מעומק הלב. מוֹדֶה וְעֹזֵב יְרֻחָם... ‏הייתי שמח שכמוני גם יתפללו לשלומה, במקום רק לשתות את דמה".

דמות פוליטית נוספת שהפתיעה ויצאה להגנת השרה, הוא ח"כ לשעבר יואל חסון שכיהן מטעם המפלגות 'קדימה' ו'התנועה' שכתב: "גילה גמליאל טעתה בשיקול הדעת ללא ספק ונענשת על כך ציבורית ופוליטית. אך צריך לזכור שהיא חלתה בקורונה ומתמודדת כעת עם מחלה לא פשוטה. היה אפשר להמתין עם בקשת המשטרה לפתיחת חקירה פלילית עד שתחלים. בכל הכאוס מסביב כדאי גם להיות בני אדם".

גילה גמליאל מיקי לוי מכון הסקרים דיירקט פולס קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד