י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סוף לסבלה של העגונה

סרבן הגט נעצר במחסום הסגר באזור מודיעין

מחסום משטרתי אקראי לאיתור מפרי סגר ולילה אחד במעצר, שמו קץ למסכת התעללויות נפשיות של סרבן גט סדרתי. מנכ"לית ארגון 'יד לאישה' מבית 'אור תורה סטון': "אני קוראת לפוסקים להתכנס לצורך מציאת פתרונות הלכתיים לסוגיית העגינות וסרבנות הגט. יש לנו חובה מוסרית כלפי נשות העולם היהודי"

סרבן הגט נעצר במחסום הסגר באזור מודיעין
מחסום פתע בדרכים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בתום ארבע שנות סרבנות ותקופה שבה נמלט סרבן הגט מרשויות החוק, מחסום משטרתי אקראי באזור מודיעין, אחד מיני רבים שמוצבים לאורך חול המועד, הוביל למעצרו של סרבן גט סדרתי. כעת מסתבר שלילה אחד במעצר הספיק לשים קץ למסכת התעללויות נפשיות שביצע הסרבן שכללה סרבנות עקשנית למתן גט עם הפרות חוזרות ונשנות של הסכמים, עד שהמסורבת זכתה אמש לקבל את הגט הנכסף.

מגוון סיבות הובילו לכך שלפני ארבע שנים ביקשו בני הזוג להפריד כוחות; בני הזוג כבר הגיעו להסכם גירושים שקיבל תוקף של פסק דין בשנת 2018, אך הבעל הסרבן החליט לחזור בו. בהמשך בית הדין פסק חיוב גט ומתן מזונות מעוכבת, הבעל ערער על פסק הדין לביה"ד הגדול שם הגיעו הצדדים להסכם נוסף, תוך שהאישה עושה ויתורים נוספים אך שוב הבעל חזר בו ברגע האחרון.

לאור בקשת עורך דינה הוציא בית הדין לפני חמישה שבועות צו מעצר והמשטרה נכנסה לתמונה. ארגון 'יד לאישה' שייצג את המסורבת באמצעות הטוענת הרבנית תהילה כהן אף ביקש לכפות על הבעל גט.

הבעל עזב את עבודתו ולאחר שסיפר לילדיו כי אימם רודפת אחריהם ונעלם. צו המעצר שהוצא נגדו הופעל וכאמור המחסום האקראי שהוצב ביום שני הוביל אותו ישירות למעצר ולנתינת גט ללא כל תנאי.

"אין לי מילים לתאר את השבח וההודיה שאני מודה לבורא עולם ולשלוחיו הצדיקים מיד לאישה ובפרט לטו"ר תהילה כהן המדהימה", אמרה הבוקר בהתרגשות מ', מסורבת הגט, עם יציאתה לחופשי. "הייתי עגונה במשך ארבע שנים ובחודשיים האחרונים שתהילה מלווה אותי היא עשתה מעל ומעבר בכדי לשחרר אותי מעגינותי. מקצועיות, ידע, התמסרות, נתינה וזמן עד אין קץ היו רק חלק מהליווי והתמיכה שקיבלתי. התודה שלי רק תגמד את כל הגודל הזה אז לא נותר לי אלא להתפלל שהשפע שהקב"ה ישפיע על יד לאישה ובפרט על תהילה כהן יהיה אינסופי".

"אני רוצה להודות לבית הדין הרבני בראשות הרב בזק, למזכיר בית הדין בטבריה הרב דידי, למזכיר בית הדין בצפת הרב אלמשעלי ולכל עובדי המזכירות של בית הדין שהתגייסו בעיצומו של החג על מנת לסייע בסידור הגט", מציינת מנכ"לית ארגון יד לאישה מבית רשת 'אור תורה סטון' פנינה עומר. "שוב ושוב אנחנו נתקלות בסיפורי סחיטה של נשים בהליכי גירושין. הגט הפך להיות לכלי נשק בחסות ההלכה ומנוצל לרעה לצורך סחיטה, שליטה ואיומים. אי אפשר לשאת עוד את החרפה הזו על ראשנו. אני שבה וקוראת לפוסקי ההלכה לקחת אחריות ולהתכנס לצורך מציאת פתרונות הלכתיים לסוגיית העגינות וסרבנות הגט. יש לנו חובה מוסרית כלפי נשות העולם היהודי שלא להפקירן בידי מנוולים שמחזיקים בהן כרכוש".

סרבן גט מחסום משטרתי קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד