י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יהודי של מסירות נפש

מרגש: הסוכה בגרודנא שהפכה לגל-עד

יש סוכות ויש סוכות: בגרודנא נבנתה השנה סוכה הטומנת בחובה סיפור מצמרר ומרגש על לב יהודי חם ובוער במסירות נפש למצוות • הוֹשַׁע נָא חֲבוּקָה וּדְבוּקָה בָּךְ

מרגש: הסוכה בגרודנא שהפכה לגל-עד
צבי גורוביץ וחברי הקהילה צילום: רשת העיתונאים רוטרניק

הסוכה המיתולוגית בגרודנא מקפלת בין קירותיה סיפור מרתק. הסיפור מתחיל לפני שנתיים כשהרב יצחק קופמן שליח חב''ד בעיר מזה כעשור החליט להרחיב ולבנות סוכה רחבת ידיים בחצר שלפני בית הכנסת.

הוא פנה לר' צבי גורביץ יהודי בלארוסי תושב העיר, שילדיו חזרו בתשובה ומתגוררים בישראל. לצבי יש ידי זהב, והוא עוסק שנים רבות בתחומי האלקטרוניקה במרכז-טכני בעיר.

בשנים האחרונות התקרב לשמירת מצוות והחל ללמוד בשקידה ובשקיקה עברית כשכוונתו לשפר את המיומנות שלו בתפילה ובברכות. הרב קופמן סיפר כי היה יושב בבית הכנסת ומברך שעה ארוכה ברכת המזון מתוך הסידור מילה אחרי מילה וברצון להבין מה מוציא מפיו.

הרב צבי גורביץ. באדיבות רשת העיתונאים רוטרניק.

הרב קופמן פנה לצבי שיסייע בבניית הסוכה. הוא הגיע מיד ומדד, סימן, קנה, חתך, חיבר, הלחים, סידר, סחב ולבסוף הוקמה סוכת ענק מפוארת מעשה ידיו להתפאר.

בקיץ האחרון התלונן ר' צבי בפני הרב קופמן שהוא לאחרונה חש מחושים בראשו ובכלל הרגשתו לא טובה. התברר שהוא נושא בגופו את המחלה הנוראה ובחודש אב האחרון השיב את נשמתו ליוצרו למגינת לב אישתו, אנשי הקהילה והרב בראשם.

השנה כשבנו את הסוכה, היא נבנתה הודות לדייקנותו וסימון החלקים, ומתנוססת בפאר בחצר ביהכ''נ אבל גם כגל-עד לזכרו של איש מיוחד ויקר - לקהילה וליהודי בלארוס.

רבי צבי גורביץ 'זכר יהודי קדוש לברכה'.

גרודנא סיפור מרתק סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד