י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התעניינות מוגברת

שר החוץ של האמירויות לרבה של ברלין: "כולנו בני אברהם"

במפגש ההיסטורי אותו אירח שר החוץ הגמני בהשתתפות מקבילו הישראלי והאמירתי, נרשמה שיחה מעניינת בין האחרון לרבה של ברלין שנכח אף הוא במקום • שר החוץ האמירתי התעניין בחיי היהודים במדינה, בעיקר בצל הטרגדיה הנוראה - השואה האיומה, והדגיש את אהדתו לעם היהודי

שר החוץ של האמירויות לרבה של ברלין: "כולנו בני אברהם"
שר החוץ של האמירויות עם הרב טייכטל צילום: באדיבות המצלם

"הגענו לאנדרטת השואה בכדי לחלוק כבוד ושלום לעם היהודי" - כך אמר שר החוץ של איחוד האמירויות השייח עבדאללה בן זאיד בשיחה עם רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, במהלך המפגש היסטורי שנערך אמש (שלישי) עם שר החוץ הישראלי גבי אשכנזי, אותו אירח שר החוץ של גרמניה הייקו מאס.

הרב טייכטל היה הנציג הרבני היחידי מטעם גרמניה וליווה את כל המפגש ההיסטורי, הנערך שבועות ספורים לאחר החתימה על הסכם השלום על מדשאות הבית הלבן בין ישראל לאיחוד האמירויות. 

עם בואו לאנדרטת השואה, פגש שר החוץ המוסלמי את הרב טייכטל ובירכו במאור פנים. "הוא מאוד התעניין בחיים היהודיים שלנו שלנו בברלין ובפרט לאור ההיסטוריה", סיפר הרב טייכטל, "אמרנו לו שאנחנו מתעסקים לא רק בעבר הכאוב, אלא משקיעים את המשאבים, הכוחות והמרץ שלנו לבנות כאן תשתית רחבה של חיים יהודיים וזוכים לתמיכה מלאה מהממשל הגרמני ובראשם של המארח, שר החוץ הגרמני, שעומד לימיננו כבר שנים רבות".

במהלך השיחה, הזכיר הרב טייכטל את פועלו של מקבילו בדובאי, רב הקהילה היהודית הרב לוי דוכמן. שר החוץ של האמירויות ציין לחיוב את הפעילות הזו שמביאה לשגשוג החיים היהודיים באיחוד. 

"שר החוץ הדגיש שכולנו בני אברהם ושזהו גם השם של ההסכם ההיסטורי", הוסיף לספר הרב טייכטל, "הוא הביע את התעניינותו הכנה בפעילות היהודית שלנו וגילה עניין רב בפרטים. ניכר ממנו שמדובר באדם שאוהד את העם היהודי".

איחוד האמירויות הרב יהודה טייכטל יהודים גרמניה שר החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד