י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פתח שערי שמים

סגורים לחינם? הדבקה נמוכה במיוחד בקרב החוזרים מחו"ל

ענף התעופה הישראלי ספג פגיעה אנושה והוא כמעט ולא מתפקד מזה חודשים ארוכים, אך נתונים חדשים מעלים ספק ביחס לשאלה: האם השבים מחו"ל נדבקים יותר?

סגורים לחינם? הדבקה נמוכה במיוחד בקרב החוזרים מחו"ל
נתב"ג ריק מאדם צילום: אבשלום ששוני

הדרישה מכל מי ששב מחו"ל לשהות בבידוד בן שבועיים מוטטה כליל את ענף התעופה בארץ. נוסיף לכך את איסור הכניסה לארץ על כל מי שאינו אזרח ישראלי ואת האיסור החל על ישראלים להיכנס לרוב מדינות העולם. הצעדים הקשים נתפסים כראויים משום שהתחושה היא כי המגיפה מגיעה מחו"ל והבאים לארץ הם האשמים בהתפשטותה. לפני הכל יש לזכור כי הנגיף לא נולד בארץ אלא יובא אליה.

אך נתונים חדשים שהתפרסמו מעלים תהיה ביחס להחלטה על סגירת השמיים, שכן מתברר כי שיעור הנדבקים בין הנכנסים ארצה נמוך במיוחד, הרבה מערי הארץ מציגים שיעור הידבקות גבוה הרבה יותר ואיש לא חשב לסגור אותן הרמטית, אז למה את השמים סגרו תוך הסבת נזק אדיר לכלכלה ולענף התעופה והתיירות?

על פי הנתונים, מאז פתיחת השמיים-רק 337 ישראלים נדבקו בחו"ל מתוך 174 אלף נוסעים שנכנסו לארץ. כך למשל מיוון שהינו יעד נסיעה פופולרי בקרב ישראלים רבים, חזרו רק 9 חולים מתוך אלפי נוסעים.

לאור הנתונים המעניינים, סביר שבימים הקרובים נהיה עדים לקריאות חוזרות ונשנות לממשלה ולשרי התיירות והתחבורה לפתוח את השמים ולאפשר ביתר קלות, גם לאזרחים זרים להיכנס לארץ, אף אם הדבר יהיה כרוך בחיובם לערוך בדיקת קורונה מהירה בנמל התעופה לפני ההמראה או אחרי הנחיתה.

ענף התעופה כמעט מושבת מזה חודשים ארוכים. לקראת טיסת אל על לאיחוד האמירויות אחר כריתת הסכם השלום בין המדינות פורסם כי אל על, חברת התעופה הלאומית של ישראל, החזירה טייסים מחל"ת וערכה מספר טיסות למטרת החזרתם לכושר מבצעי. מטוסי החברה מושבים ואלפי עובדי הענף מתקשים להתפרנס או למצוא עבודה אחרת.

 

קורונה ביטול טיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד