י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מי יגיע ראשון?

המרוץ לחיסון: פייזר עוקפת את מודרנה

אל קו הגמר: חברת התרופות פייזר רשמה יותר משתתפים מכל חברה אחרת בניסוי הענק שהיא עורכת בחיסון לקורונה שהיא מפתחת, אך דווקא מודרנה משיגה בגיוון המשתתפים • כך או כך, העולם כולו נושא עיניים ומייחל לחיסון שישמיד את הנגיף

המרוץ לחיסון: פייזר עוקפת את מודרנה
חיסון, אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

מיליארדים מחכים מעבר לפינה וחברות התרופות שועטות בדרך להשיג אותם: לא פחות מ-36,576 משתתפים נרשמו להשתתף בניסוי הקליני שעורכת חברת התרופות פייזר העוסקת בפיתוח חיסון לווירוס הקורונה. במקביל הגדילה החברה את ההרשמה המתוכננת למחקר מ-30,000 לכ-44,000, כלומר כרגע נרשמו 83% מסך המשתתפים בניסוי.

לצידה, חברת מודרנה הצליחה לרשום עד כה 28,043 אנשים לניסוי הקליני לחיסון שלה, מתוך יעד נוכחי של 30,000 משתתפים לניסוי שלב 3, כשההערכה היא שהמספר צפוי לעלות.

מנגד, למרות שעדיין לא הגיעו ליעד הנרשמים, נתוני תוצאות החיסונים שכבר הוזרקו לעשרות אלפי נסיינים צפויים להתפרסם בקרוב ולהזניק את המרוץ לחיסון אל קו הגמר.

עד כה מודרנה העניקה את זריקות החיסון שלה ל-19,369 משתתפים מתוך אלו שנרשמו לקבלו, בעוד 28,146 משתתפים במחקר של פייזר קיבלו את המנה השנייה של החיסון שלהם, מה שמבטיח כי פייזר תוביל את המרוץ ותהיה ראשונה שתפרסם נתונים על יעילות החיסון ועל בטיחותו. במידה והנתונים יהיו מספקים, תוכל החברה לבקש את אישורי הגורמים הרגולטוריים ולהתחיל לשווק את החיסון שהיא מפתחת.

מנגד, דווקא מודרנה מצליחה להשיג גיוון משמעותי של הנרשמים לקבל את החיסון. הגיוון באוכלוסיית הנסיינים חשוב במיוחד בכדי להציג חיסון שיעיל עבור כל סוגי האוכלוסייה, בגילאים שונים ומאזורים שונים בעולם.

מנכ"ל מודרנה אמר כי הוא רוצה גיוון רב יותר במחקר, גם אם הדבר יביא לרישום משתתפים איטי יותר. ואכן, 33% ממשתתפי הניסוי שלה הם מקהילות מגוונות, בהשוואה ל-28% של פייזר.

 

 

קורונה חברת פייזר חברת מודרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד