ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עימותים גם במאה שערים

אלימות וזיקוקים: 7 עצורים ו- 4 שוטרים פצועים במודיעין עילית

כמידי ערב בימים האחרונים גם אמש פשטו כוחות המשטרה על שכונות חרדיות שונות ברחבי הארץ במטרה לאכוף את הנחיות הבריאות • בעיר מודיעין עילית פשטו הכוחות על בית כנסת מקומי, מה שהביא להתקהלות המונית וחיכוך אלים עם התושבים שנמשך עד שעות הלילה הקטנות

אלימות וזיקוקים: 7 עצורים ו- 4 שוטרים פצועים במודיעין עילית
המהומות במודיעין עילית צילום: באדיבות המצלם\איתמר קירשנבוים

אחרי שכוחות המשטרה פשטו אמש (רביעי) על בית כנסת 'יוצאי חדרה' של הפלג הירושלמי במודיעין עילית, פרצו במקום עימותים קשים בין התושבים לכוחות המשטרה שהתרחבו לנקודות נוספות ברחבי העיר. בשלב מסוים הטילה המשטרה עוצר מוחלט על העיר והזרימה לאזור כוחות גדולים בניסיון להשתלט על המהומות.

במשטרה דיווחו הבוקר כי במהלך המהומות נעצרו בסך הכל שבעה חשודים בהפרת הסדר, וארבעה שוטרים נפצעו כתוצאה מיידויי אבנים. מנגד, אנשי 'הפלג' טוענים כי המשטרה הפעילה אלימות קשה, וכתוצאה מכך מספר מפגינים נפצעו ופונו לבתי החולים.

לטענת המשטרה, כוחות משטרה נוספים שהוזעקו למקום פעלו לחילוץ רכבי המשטרה ופיזור המתקהלים.

מהמשטרה נמסר כי "בעקבות דיווח שהתקבל אמש על התקהלות בבית כנסת בעיר ומחוצה לו, הגיעו שוטרים לבצע אכיפה שבמהלכה כרזו למתקהלים להתפזר, תוך זמן קצר הגיעו מאות מתקהלים וביניהם ילדים והחלו להקיף את ניידות המשטרה והכוחות, התיישבו על הכביש, חסמו ומנעו מרכבי המשטרה לנוע והחלו בהפרות סדר שכללו יידוי אבנים, השלכת חפצים, בקבוקים, חיתולים עם צואה וירי זיקוקין לעבר הכוחות".

אחד מאנשי 'הפלג הירושלמי' במודיעין עילית טוען בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי בבית הכנסת 'יוצאי חדרה' בקרית ספר שהו חמישה אנשים בלבד, וכי המשטרה היא זו שגרמה למאות אנשים לצאת לרחובה של עיר.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה אחד השוטרים במקום, תוקף בברוטליות ילד צעיר.

"במהלך יציאת הכוחות המשיכו המתפרעים ליידות אבנים וירי זיקוקין לעבר הכוחות, 4 שוטרים נפצעו כתוצאה מיידוי אבנים וזקוקין מתוכם שתי שוטרות שפונו לקבלת טיפול רפואי בביה"ח ונגרם נזק לרכבי משטרה", נאמר בהודעת המשטרה.

גם באזור שכונת מאה שערים מאה שערים בירושלים סערו הרוחות כשכוחות משטרה למקום לפזר התקהלויות בלתי חוקיות. במשך שעות ארוכות נרשמו באזור עימותים קשים שכללו מעצרים. בלילות האחרונים המשטרה הגבירה את האכיפה בשכונות החרדיות במרכז ירושלים. אמש כזכור דווח בעיתון 'הארץ' כי המשטרה הגיעה לסיכומים מול החסידויות הגדולות במאה שערים והתירה להן לקיים את שמחות בית השואבה בתנאי שלא יופצו תיעודים מהמקום. במשטרה הכחישו את הדיווח בעיתון והגדירו אותו כ'פרסום כוזב'.

במשטרה צייינו כי ברחוב שבטי ישראל \ שדרות בר לב, פעלו הכוחות אל מול קיצוניים שיידו לעברם אבנים וברזלים, הציתו פחים וגרמו נזק לרכוש, לרכבים פרטיים וניידות.

הכוחות עצרו 17 חשודים בהפרות הסדר ויידוי אבנים וברזלים לעבר השוטרים והם הועברו לחקירה. במהלך היום חלקם יובאו בפני בית המשפט לדיון בעניינם.

בתוך כך, כוחות המשטרה פשטו אמש (שלישי) בשעות הערב על 12 בתי כנסת בבני ברק שבהם התקיימו התקהלויות בניגוד לחוק וסגרו אותם. השוטרים, רשמו דו"חות לגבאים וההתקהלויות פוזרו. באחד בתי הכנסת נתפס חולה קורונה מאומת. הוא נקנס ב-5,000 שקלים והוחזר לביתו לבידוד.

מוקדם יותר אתמול הפגינו עשרות מאנשי 'הפלג הירושלמי' מול נקודת המשטרה ברחוב ירושלים בבני ברק על רקע אכיפת תקנות הקורונה. כוח משטרה שהה במקום ומנע את הפרות הסדר. המפגינים התפזרו לאחר זמן קצר ולא נרשמו עימותים חריגים.

מודיעין עילית מאה שערים קורונה חג הסוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד