י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ברוך דיין האמת

מהדמויות החשובות בגור: רבי זכריה פלר ז"ל

רבי זכריה פלר ז"ל מחשובי חסידי גור הלך לעולמו הבוקר בגיל 85 שמאחוריו שנות עשייה למען הכלל. היה מהמקורבים של הרבי ה'בית ישראל' מגור זצ"ל

מהדמויות החשובות בגור: רבי זכריה פלר ז"ל
רבי זכריה פלר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הבוקר (ד' דחול המועד סוכות) הלך לעולמו בבית החולים שערי צדק בירושלים הרב החסיד רבי זכריה פלר ז"ל מזקני חסידי גור ומהדמויות החשובות בחסידות והוא בן 85 בפטירתו.

רבי זכריה ז"ל השתתף בתפילות ראש השנה בחצר הקודש, חלה בנגיף הקורונה והובהל לבית החולים שם השיב את נשמתו ליוצרה.

רבי זכריה הוא בנו של הנגיד הרב שמואל אהרן פלר זצ"ל מחשובי חסידי גור בתל אביב שמרן ה'בית ישראל' ביקר רבות בביתו.  הרב זכריה פלר היה חתנו של רבי הלל ליברמן זצ"ל מייסד סמינר בית יעקב למורות בירושלים. 

היה מדמויות ההוד בבית המדרש ומחסידי קמאי שסובבו את מרן האדמו"ר בעל הבית ישראל מגור זצ"ל בימי הנהגתו ולא שכחו את זכרו ומורשתו עד ליומם האחרון.

במשך עשרות שנים היה חברותא של הגה"ח רבי מאיר זילברשטיין זצ"ל רב חסידי גור בירושלים שנפטר לפני כחצי שנה.

עסק רבות בחיזוק התורה ובעשיית חסד ללא כל ציפיה לקבלת גמול. נחשב בעיני כל מכריו ואף בעיני גדולים וטובים כאיש נאמן, נוצר סוד ורב תושיה. ר' זכריה היה חסיד גור הדבק ברבותיו ללא כל שרך ופקפוק, ולא היסס לבצע את שהטילו עליו. היה יהודי מלא חן בעבודת השם תמימה ובחסידות צרופה ללא כל חשבונות.

היה מבוני בית המדרש גור הישן ברחוב רלב"ח והיה הקבלן ומנהל העבודה האחראי על הרחבת בית המדרש בשנת תש"ן.

במשך שנים שימש גם מנהל ישיבת חידושי הרי"ם של גור בתל אביב, היה נאמנם של כ"ק מרנן האדמו"רים מגור, פעל רבות בשליחות חשאיות מטעם מורו ורבו ה'בית ישראל' לאורך כל ימי הנהגתו, ומאוחר יותר, בשליחות ה'לב שמחה' התמנה לחבר הנהלת קופת גמ"ח בית ישראל המשמשת כזרוע עזר הנישואין והחסד של גור, והיה נאמן מאוד על כספי ציבור וכדו'. כמו כן היה מי שהתמנה ע"י ה'לב שמחה' להקים את הגלריה לבחורי החצר בביהמ"ד הישן ברחוב רלב"ח כשצר היה המקום מהכיל. מספרים כי הרבי ה'לב שמחה' אף סמך עליו ביותר עד שהחתימו כאחת העדים בצוואתו.

הותיר אחריו את בנו העסקן האגודאי הרב אברהם מרדכי פלר וחתנו הרב שלמה שוורץ יו"ר ארגון משמחי השבת.

על מסע הלוויה נמשיך ונעדכן ב'בחדרי חרדים'.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

קורונה גור בית יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד