י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מחבלת ארורה"

המחבלת ניסתה לפנות למלך ברדיו, השדרנים הודיעו לה כי הקו משובש

הפיגוע הנורא והקטלני במסעדת 'סבארו' היה אחד האירועים המחרידים ביותר במסגרת האינתיפאדה השנייה • אחלם א-תמימי מי שהובילה את המחבל למקום, ונעצרה ושוחררה במסגרת עסקת שליט  ניסתה לפנות דרך הרדיו למלך ירדן בבקשה כי יאשר לבעלה לשוב לארצו אחרי שגורש, אך נתקלה בשדרן שלא אפשר את קיום השיחה

המחבלת ניסתה לפנות למלך ברדיו, השדרנים הודיעו לה כי הקו משובש
הפיגוע בסבארו צילום: נתי שוחט פלאש90

אחלם א-תמימי המחבלת מהפיגוע במסעדת סבארו עלתה לשידור בתחנת רדיו ירדני כדי לבקש מהמלך שיחזור בו מהצו המורה לגרש את בעלה מירדן אבל המגיש לא רצה לתת לה זמן אויר.

המגיש שקיבל את השיחה, עשה עצמו כאילו הקו משובש ואמר 'אחלם הקו משובש, אני לא שומע', וניתק לה את השיחה. כך דווח משה ברקוביץ בכאן 11.

‏הסיפור הוא מאד מעניין ומשמעותי, לאחר שהירדנים גירשו את הבעל של אחלאם א-תמימי המחבלת מסבארו לקטאר. היא פתחה בקמפיין היסטרי להחזירו, בזמן שגם שאלת הישארותה בירדן עומדת על הפרק. האמריקנים רוצים לשפוט אותה אצלם, לאחר שהיא אחראית לפציעת אזרחים אמריקנים, אבל הירדנים לא משתפים פעולה לפי שעה.

אחלם הייתה אחראית לפיגוע ההתאבדות הנורא במסעדת סבארו ב-9 באוגוסט 2001, אז מחבל מתאבד פוצץ את עצמו במסעדת סבארו שברחוב יפו, בפיגוע הקטלני נרצחו 15 ישראלים מתוכם 8 ילדים וכ-140 נפצעו, הפיגוע הזה הרעיד את המדינה והיה לאחד הפיגועים הקטלניים ביותר של האינתיפאדה השנייה.

על ביצוע הפיגוע נטלו בזמנו אחריות החמאס והג'יהאד האסלאמי.

למעשה, המתאבד הובל למקום על ידי אחלאם תמימי שהייתה אז בת 20, סטודנטית באוניברסיטת ביר זית שהתגוררה ברמאללה. תמימי הייתה בעלת אזרחות ירדנית, וגם הניחה ביולי 2001 מטען חבלה בסופרמרקט ברחוב קינג ג'ורג' בירושלים. המטען הוסווה בתוך פחית בירה שהתפוצץ, אך ללא גרימת נזק וללא נפגעים. בהמשך תכננה פיגועים נוספים והצליחה לדאבוננו עם הפיגוע הנורא בסבארו.

המחבלת שוחררה ב-18 באוקטובר 2011 לירדן במסגרת עסקת גלעד שליט, ומשם המשיכה לקרוא לביצוע פיגועים וחטיפות נוספים כנגד ישראל.

מחבלת מחבל מתאבד סבארו מלך ירדן חנינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד