י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפגנות נוסח ברוקלין • צפו

פוליטיקאים חרדים תוקפים את מושל ניו יורק; תושבים זועמים "נצביע לטראמפ"

הזעם החרדי כנגד ההגבלות המושתות עליו נראה כי חוצה אוקיינוסים • הקהילה החרדית בניו יורק החליטה אף היא להרים ראש כנגד האפליה וההתעמרות השלטונית, שהורתה על סגירת בתי כנסת, תוך חוסר תיאום מוחלט מול הגורמים המקומיים • אמש התקיימו הפגנות וכבישים נחסמו

פוליטיקאים חרדים תוקפים את מושל ניו יורק; תושבים זועמים "נצביע לטראמפ"
תפילת מרפסות בברוקלין בימי הקורונה צילום: די וואך

פוליטיקאים יהודים תוקפים את מושל ניו יורק אנדרו קומואו בגלל מגבלות חדשות שהטיל על קהילות החרדיות בשכונות בברוקלין, תושבי המקום אומרים ל'בחדרי חרדים' כי "החרדים בברוקלין מצביעים תמיד לדמוקרטים, הפעם נצביע לרפובליקנים, לטראמפ".

בהצהרה משותפת של הסנטור שמחה פלדר, חבר המועצה שמחה אייכנשטיין, חבר המועצה חיים דויטש וחבר המועצה קלמן יגר, נמסר: "אנו נחרדים מדבריו ומעשיו של המושל אנדרו קומואו, הוא בחר להמשיך בסגירה אנטי חוקית של הקהילות שלנו. חוסר התיאום והתקשורת המוחלטת של הממשל שלו עם גורמים מקומיים היה נושא מתמשך מאז תחילת המגיפה, ובמיוחד לאחרונה כשאנחנו מתמודדים עם ניתוק נוסף, המושל קיבל החלטות הרסניות המשפיעות על האנשים שאנו מייצגים".

לדבריהם, "את מה שהתרחש ניתן לתאר רק כמוסר כפול, המושל הודיע ​​למנהיגי הקהילה היהודית בשיחת ועידה כי בתי כנסת ב"אזורים אדומים" יורשו לפעול ב-50%, והוא ביקש שיתוף פעולה קהילתי (שהובטח לו שיקרה). באופן שערורייתי, שעות ספורות לאחר מכן הודיע ​​המושל קומואו על חזרה דרקונית להגבלות שיסגרו אלפי עסקים בניו יורק ויגבילו את בתי הכנסת לתפוסה מקסימאלית של 10 אנשים (לא משנה היכולת המקסימלית של הבניין)".

הפוליטיקאים תוקפים, "הרטוריקה שלו בימים האחרונים הייתה חסרת אחריות, בייחוד לקהילה של ניצולי שואה וצאצאיהם, דיבורו הזכירה להם התקפות מילוליות בעבר על קהילות יהודיות. הבחירה של המושל קומואו לתייג קבוצה דתית מסוימת, עם מצגת תמונות להדגשת נקודתו, הייתה מקוממת. שפתו הייתה מסוכנת ומפלגת, והשאירה את הרמז כי יהודים אורתודוכסים לבדם אחראים לעליית מקרי הנגיף במדינת ניו יורק".

בנוסף הם ציינו בהחלטיות כי, "אנו נמשיך לעודד ציות מוחלט להנחיות לבישת המסכות והמרחק החברתי בקהילותינו. בשבועות האחרונים ראינו עלייה עצומה בציות בכל הקהילות שלנו. ארגנו באופן אישי חלוקת מסיכות מסיבית באזורים שראו עלייה במקרים חיוביים - חלוקת מאות אלפי מסכות לבוחרינו. למרבה הצער, במקום לעבוד לצד הקהילה שלנו כדי לגבות את עבודתנו, המושל בחר להגיב באיומים ובאכיפה תוקפנית - טקטיקה שנכשלה מבחינה היסטורית בכל הקהילות ברחבי ניו יורק".

בסיום דבריהם הצהירו הפוליטיקאים החרדים כי "מחפיר שהמושל קואומו יטיל מגבלות אלה המיועדות לקהילה שלנו בעיצומה של חגי ישראל, בגלל מעשיו החד צדדיים וחסרי האחריות, הקהילה שלנו המומה, כועסת ומתוסכלת בצדק, אמריקאים רשאים לקיים טקסי פולחן דתיים באופן חופשי, וקואומו צריך לדעת כי בכוונתנו לממש את הזכות הזו ללא התערבותו. אלוקים יברך את אמריקה".

המפגינים אתמול התעמתו עם שוטרים בברוקלין, מאות מהם לא שהו להוראות השוטרים להתפזר, וטענו כי הפגנות תמיד מותרות, והכי קל לסגור את בתי הכנסת.

כמה מהם אמרו ל"בחדרי חרדים" על הכעס שלהם: "באופן מסורתי אנחנו מצביעים לדמוקרטים, קומואו וגם ראש העיר דה בלאזיו הם דמוקרטים, הפעם הרבה יצביעו לטראמפ, בשביל להביע זעם, אפילו שבמדינת ניו יורק הדמוקרטים מנצחים בגלל שהם הרוב, אנחנו יודעים שזה לא ישנה את ההצבעה שלנו, אבל לפחות בשביל ההרגשה".

 

חרדים ניו יורק קורונה הפגנות סגירת בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד