י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לקראת עונת החתונות

החופות לא הוגבלו אך זוגות לא יוכלו להינשא

עונת החגים כבר לקראת סיומה, ותכף לאחר מכן תתחדש ותבוא עלינו עונת החתונות • זוגות רבים שתאריך חתונתם נדחה שוב ושוב מבקשים להינשא מיד בימים שאחרי החג, אך לפי התקנות האחרונות שאושרו, חופתם תתאפשר בתנאים מסויימים אולם טקס החתונה עצמו ייאסר 

החופות לא הוגבלו אך זוגות לא יוכלו להינשא
חתונה בחצר ישיבת מרכז הרב צילום: צילומסך

עם סיום עונת החגים חוזרת עונת החתונות, עשרות זוגות קבעו כבר תאריך לימים שלאחר חג הסוכות בו הם מתכננים לעמוד תחת החופה ולהינשא בשעה טובה, אלא שחוסר התחשבות מצד הממשלה צפוי לשנות את התוכניות ואף לאסור את חתונתם.

אם בסגר הקודם יציאה לחתונה הוחרגה, ועל פי התקנות אושרה יציאה מאזור ה- 1000 מטר לצורך דתי הכולל גם חתונה, כך שחתן וכלה וקרובי משפחה קרובים יכלו להגיע לחתונות. שבתחילה הוגבלו ל 100 איש, ואז שונו בהמשך מספר פעמים.

כיום, על פי התקנות שאושרו ותוקנו בערב חג הסוכות, ההחרגה ליציאה מה- 1000 מטר מותרת רק לצורך השתתפות קרובים בברית או קרובים מדרגה ראשונה בהלוייה שלא תעלה על 20 משתתפים.

יוצא מהתקנות, שזוג שיבקש להינשא מייד לאחר חג הסוכות, במקרה שהחתן והכלה גרים במרחק מעבר ל 1000 מטר זה מזה לא יוכלו להינשא, כשגם במקרה וזה יסתדר, לא תתאפשר כיום חופה מעבר ל 20 משתתפים.

הדברים קיבלו משמעות במסמך רשמי ששיגר השבוע הרב חזקיהו סאמין מנהל אגף שירותי דת במשרד לשירותי דת, במכתב ללשכות הנישואין בקשר לעריכת חופות בתקופת הסגר, כשכתב: "על פי התקנות הנ"ל "חל איסור על יציאה ממקום המגורים או ממקום שהייה קבוע אחר למרחב הציבורי למעט 21 פעולות או מטרות שעבורן מותרת היציאה למרחב הציבורי. בין המטרות המותרות לא הוזכרה האפשרות להשתתף או לערוך חתונה. על כן ככלל עריכת חתונה ו/או השתתפות בחתונה איננה מותרת לפי התקנות".

לדברי הרב סאמין, קיום חתונות יתאפשר רק במקרה שהחתן והכלה, והאורחים, כולם מתגוררים בטווח של 1000 מטרים ממקום עריכת החתונה, והחתונה לא נערכת ב"מקום מגורים" וכן במגבלות של "התקהלות" –ניתן בתנאים אלה לקיים את החתונה. "לגבי הרב עורך החופה, אם מדובר ברב שאינו בתפקיד רשמי - כנ"ל, מקום מגוריו צריך להיות ברדיוס של 1000 מ' ממקום החתונה. אולם, אם מדובר ברב שהוא בתפקיד רשמי
רב עיר/שכונה/אזורי/ישוב ומגיע לערוך את החופה במסגרת תפקידו, אזי אין מגבלה של 1000 מ', וזאת לאור האמור בתקנות: "הגעה של עובד, מועמד לעבודה או מועמד להליכי מיון, למקום עבודה, שהוא רשאי לעבוד בו לפי כל דין".

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי בימים האחרונים הנושא עלה שולחנם של כמה מהנציגים החרדים, בהם בלשכת השר אריה דרעי, סגן השר אורי מקלב ויו״ר ועדת החוקה יעקב אשר שפתחו בשיח מול משרד הבריאות במטרה לגבש מתווה שיאפשר קיום חתונות בהסדר מיוחד כפי שהיה בסגר הקודם.

קורונה יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד