י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דרושים מחלימים

נדבקתם בקורונה בפעם השנייה? השתתפו במחקר

ארגון 'רפואה ועזרה' בראשו עומד הרב יעקב שקול, מקדם מחקר בינלאומי שיתמקד בחולים שנדבקו בקורונה בפעם השנייה. אם גם אתם חליתם, החלמתם ונדבקתם שוב - הארגון קורא לכם

נדבקתם בקורונה בפעם השנייה? השתתפו במחקר
שוק מחנה יהודה השבוע, בצל הקורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
האם אכן ישנה תופעה של הדבקה חוזרת? השאלה הזו, שעד לפני שבוע חוקרים מכל העולם - כולל ארגון הבריאות העולמי - ענו עליה ב'לאו' נחרץ, זוכה היום לדיון מחדש זאת לאור המקרים הרבים שמלמדים כי  גם חולים שחלו בקורונה והחלימו, עשויים לחלות מחדש בקורונה ואפילו בצורה קשה.
המקרים הראשונים של הדבקה חוזרת אירעו באירופה, אך בישראל טענו זה מכבר יועצי רפואה חרדיים כי המקרים רבים יותר מאלו שפורטו. לטענתם, היו מקרים רבים של חולים שנדבקו, כולל גם כאלו שנדבקו בגל הנוכחי ולא רק בגל הראשון, והם נדבקו שוב (באחד המקרים ידוע על חולה שנדבק בימי חודש אב, חלים ועתה חלה שוב).
כמו כן, בניגוד לתיאוריה לפיה אלו שחלו ונדבקו שוב חלו בצורה קלה בפעם השניה, מתברר כי גם מחלה חוזרת עשויה להגיע בצורה קשה ועם תסמינים חריפים.
בכל מקרה, בכדי להביא את התשובה לשאלה, יוזם ארגון 'רפואה ותרופה' בראשו עומד הרב יעקב שקול מחקר בינלאומי נרחב בנושא, המבקש להתמקד בקהילות היהודיות בארץ ובארה"ב במטרה לקבל תשובות שיסייעו לחוקרים ללמוד יותר על המחלה. לשם כך קורא הארגון לחולים שחלו בקורונה בפעם השנייה, להשתתף במחקר מקיף ובינלאומי המתמקד במקרים של הידבקות חוזרת.
למחקר דרושים חולי קורונה שחלו בפעם השנייה, בתנאים דלהלן : 
1. בדיקות מעבדה PCR חיובי בשתי הפעמים. 
2. תסמינים אפילו חלקי בשתי הפעמים
3. יתרון: בדיקות נוגדנים בתוקף.
בכדי להשתתף במחקר נא שילחו הודעת וואטסטפ. רישמו את המילה "קורונה" וקבלו שאלון קצר למילוי. 
דברו אתנו בוואטסאפ: 
או במייל [email protected]
רשמו בנושא המייל "קורונה" 
במידה ואתם מכירים מישהו רלוונטי שיסכים להשתתף במחקר (מדובר בהמצאת נתונים בלבד), נא שתפו את ההודעה ובכך תוכלו לתרום לעולם ולסייע לו להתמודד טוב יותר עם המחלה.
קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד