י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא רק בארץ

הרבי מסאטמר: מי שיבוא לרקוד בשמחת התורה לא יינזק ולא יחלה

על רקע סגירת בתי הכנסת בארה"ב גם בסאטמר החליטו לקיים את שמחת תורה כרגיל כפי שינהגו בעולם התורה והחסידות בארץ. "לא נחזור על הטעות בפעם הקודמת, פתחנו אז בחזרה אחרי שהמושל לא הסכים, חג שבועות היה חג מרנין ומושלם, וכך גם יהיה בשמחת תורה בעזרת השם"

הרבי מסאטמר: מי שיבוא לרקוד בשמחת התורה לא יינזק ולא יחלה
הרבי מסאטמר עם חסידיו צילום: בחצרות

סגירת בתי הכנסת בארה"ב ערב שמחת תורה ושמיני עצרת: האדמו"ר מהר"א מסאטמר התייחס אמש (שלישי) לאירועי שמחת תורה בצל מגבלות הקורונה והורה להשאיר את בתי הכנסת פתוחים בשמחת תורה שם נחגג יום טוב שני יומיים.

האדמו"ר ישהה השנה בקרית יואל במונרו ולא בשכונת ויליאמסבורג שם הוא שוהה מידי שנה.

לדברי הרבי: "הממשלה אומרת שצריך לסגור את בתי הכנסת, אבל בשמיני עצרת הממשלה היא שלנו, צריך לשמוח כרגיל עם התורה, אני לוקח אחריות על מי שיבוא בשביל לשמוח עם התורה לא יינזק ולא יחלה"

"אבל אם יבואו לשם אנשים ויעמדו משולבי ידיים ויסתכלו סתם ככה בשביל להעביר את הזמן בלי לשמוח בכלל עם התורה, עליהם אין אחריות, רק על מי שבאמת בא לרקוד", הדגיש הרבי.

הרבי הביא בשם זקנו בעל ה'ייטב לב' שאמר פעם שבשמחת תורה יש חתונה בשמים, והוא הבדחן בחתונה, נהוג אצל מלכים לחוס ולחון את העם בזמן שיש חתונה של אחד הילדים, אז גם כאן השם מוחל לכל הלבבות השבורים, אם יהיו חטאינו כשלג ילבינו, אנחנו נמצאים באזור אדום, השם יעזור שהכל יהיה בסדר".

"לא נסגור" אמר הרבי. "לא נחזור על הטעות בפעם הקודמת, פתחנו אז בחזרה אחרי שהמושל לא הסכים, חג שבועות היה חג מרנין ומושלם, וככה גם יהיה בשמחת תורה בעזרת השם, לעירייה אין רשות להתערב בזה בדיוק כמו שבית המשפט פסק במישיגן, בדיוק כמו שלמפגינים מותר אז גם לנו מותר, לא נסגור את החיידרים שלנו אפילו ליום אחד". 

"העבודה של העסקנים היא לדאוג לעצמנו דרך הרשויות, לא לדאוג לרשויות דרכנו, האוטובוסים שלנו נסעו בניגוד לכללים בפעם הקודמת, ולא קרה כלום, עכשיו זמן מלחמה ואסור לנו לוותר". 

גם הבוקר דווח ב'בחדרי חרדים' כי בהצהרה משותפת של חברי מועצת בית המחוקקים החרדים בניו יורק נאמר: "אנו נחרדים מדבריו ומעשיו של המושל אנדרו קומואו, הוא בחר להמשיך בסגירה אנטי חוקית של הקהילות שלנו. חוסר התיאום והתקשורת המוחלטת של הממשל שלו עם גורמים מקומיים היה נושא מתמשך מאז תחילת המגיפה, ובמיוחד לאחרונה כשאנחנו מתמודדים עם ניתוק נוסף, המושל קיבל החלטות הרסניות המשפיעות על האנשים שאנו מייצגים". 

הרבי מסאטמר שמחת תורה שמיני עצרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד