י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא מגיעים לבדיקות

אחרי הסגר צפויה עלייה במספר חולי הסרטן

רופאים מזהירים כי בשל הקורונה רבים מחולי הסרטן לא הגיעו לבצע בדיקות שגרתיות ולאור כך קיים חשש שאחרי הסגר תהיה עלייה משמעותית במספר חולי הסרטן שעלולים לפספס הזדמנות לטיפול מוקדם מציל חיים

אחרי הסגר צפויה עלייה במספר חולי הסרטן
מחלקה אונקולוגית צילום: Shlomi Cohen/Flash90

אונקולוגים המלווים את קהילת חלאס-סרטן המונה מעל ל-26,000 חולים ומחלימים מסרטן בגילאי 18-44, מתריעים מירידה משמעותית בהגעה לבדיקות שגרתיות והכרחיות, שיכולות להציל חיים. החשש הוא שאחרי הסגר תהיה עלייה משמעותית במספר חולי הסרטן שעלולים לפספס הזדמנות לטיפול מוקדם מציל חיים.

ד"ר מירב בן דוד, אונקולוגית, מנהלת מכון הקרינה באסותא רמת החייל, יועצת לחלאסרטן אמרה כי "בשל הקורונה, קיים פחד של אנשים להגיע לבדיקות סקר שנקבעו מראש, או שהגיע הזמן לבצע אותן, כמו ממוגרפיה או קולונוסקופיה. מטרת בדיקות אלה הינה לגלות מוקדם מקרים של "טרום סרטן" או לאבחן ממאירות בשלב ראשוני. גילוי בשלב מוקדם מעלה את הסיכוי להחלמה. במהלך הסגר הראשון אכן הייתה ירידה של כ 20% בהגעה לביצוע בדיקות ממוגרפיה וחלק ממכוני ההדמיה אף נסגרו לתקופה קצרה, אך נכון להיום- כל המכונים פתוחים- אל תחמיצי את הבדיקה השנתית בגלל הקורונה".

שירה סגל קופרמן, מנכ"לית המיזם חלאסרטן עמותת מרכז טל הוסיפה, כי "בעקבות הקורונה, רבים נמנעים ולא מגיעים לבדיקות ולבדיקות תקופתיות מחשש להידבק בקורונה, עובדה שתביא לאבחונים מאוחרים של הסרטן. ישנן הערכות שאחרי תקופה זו אנחנו נהיה עדים לעליה באבחונים מאוחרים. אנחנו מבקשים לקרוא לצעירים להיות ערניים מאד ולא לדחות בירורים רפואיים מכל סוג, אם משהו מרגיש לא כשורה, לכו להיבדק ולמערכת הרפואית לעודד וללחוץ את הצעירים להגיע לבדיקות ולהציל חיים".

שימי גשייד מנכ"ל ארגון רחשי לב המטפל ומלווה חולי סרטן הצטרף גם הוא לקריאה לבוא להיבדק, שכן לדבריו במרבית המקרים עיתוי הגלוי משחק כגורם מכריע בסיכויי ההחלמה. לדברי גשייד, "אני קורא לכל מי שיש לו חשש ולו הקטן ביותר - שיבוא להיבדק. במרבית המקרים עיתוי הגלוי משחק כגורם מכריע בסיכויי ההחלמה וכל דחייה כזו יכולה להפוך את מצב המחלה מניתנת לריפוי - לסופנית. אני מאחל לכל הנבדקים לצאת עם תשובות שליליות למחלה ולכל החולים רפואה שלימה".

קורונה סרטן רחשי לב שימי גשייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד