י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התמודד עם המחלה

העיתונאי איתן הבר ראש לשכת יצחק רבין הלך לעולמו

העיתונאי איתן הבר, ששימש בעבר גם כמנהל לשכת ראש הממשלה בתקופת כהונתו השנייה של יצחק רבין, הלך היום לעולמו לאחר כשנה של מאבק במחלה הנוראה והוא בגיל 80 

העיתונאי איתן הבר ראש לשכת יצחק רבין הלך לעולמו
איתן הבר ז"ל צילום: פלאש 90

העיתונאי איתן הבר ששימש כמנהל לשכת ראש הממשלה יצחק רבין המנוח ושימש גם ככתב צבאי של העיתון "ידיעות אחרונות" במשך 26 שנה, הלך לעולמו בגיל 80 לאחר המחלה הקשה שקיננה בגופו.

איתן הבר התפרסם בציבור בליל הרצח של ראש הממשלה עת שהה ליד מיטתו של רבין בבית החולים איכילוב, ועם מותו של רבין, הקריא ביציאה מבית החולים בשם ממשלת ישראל את ההודעה שכתב בכתב ידו על מותו: "ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה, בצער רב וביגון עמוק, על מותו של ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין, אשר נרצח בידי מתנקש הערב בתל אביב".

הבר וקלינטון מסדרים לרבין את העניבה לפני ההסכם עם ירדן. צילום: לע"מ

במשך חייו שימש כעיתונאי בכמה כלי תקשורת שהמרכזי בהם 'ידיעות אחרונות' שם שימש ככתב צבאי הוא נמנה עם הצוות המדיני המצומצם שהכין בחשאי את הסכם השלום בין ישראל לירדן. היה אחראי על כל המסעות המדיניים והביטחוניים של רבין לחו"ל. 

אחר הרצח, חזר הבר לעסוק בתקשורת, כתב מאמרים לידיעות אחרונות והגיש תוכניות בגלי צה"ל. לפני שנה חשף כי הוא מתמודד עם המחלה הקשה ועם פרקינסון, ופרש מעבודתו בעיתון.

יהי זכרו ברוך. 

יצחק רבין איתר הבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד