י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הופקו לקחים

התפרצות קורונה בבסיס; עשרות חיילים נדבקו

כמה עשרות חיילים נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה בבסיס ההכשרות של חטיבת 'כפיר'. כולם חשים בטוב ופונו לכפר המחלימים בהתאם לנהלים. מפקד אוגדה 99  ביצע תחקיר והפיק לקחים בעניין

התפרצות קורונה בבסיס; עשרות חיילים נדבקו
תרגיל צבאי צילום: דו"צ

בעקבות התפרצות תחלואת נגיף הקורונה בבסיס ההכשרות של חטיבת "כפיר", ביצע אתמול (שלישי) מפקד אוגדה 99, תא"ל אבי רוזנפלד, תחקיר על אודות האירוע, בכדי לבדוק את השתלשלות נסיבותיו ולהפיק לקחים בנושא.

ממסקנות התחקיר עולה כי מוקדי התחלואה בבא"ח (בסיס אימונים חטיבתי) "כפיר", המונה כ-2,000 חיילים, הם כתוצאה משלושה מקרי הדבקה שונים, שהמשותף לכולם הוא מקור ההדבקה, שהתרחשה בעת שהות החיילים בחופשה בביתם לפני יותר משבועיים.

מהתחקיר עולה כי מקור ההדבקה האחרון בבא"ח הוא בחייל ששב מחופשה בביתו, ולאחר מספר ימים נודע לו כי אביו נמצא חיובי לנגיף הקורונה. החייל נשלח לבידוד ביתי במיידי, ומרגע זה בוצעה שורה של צעדים על מנת לבודד ולבצע בדיקות לכלל החיילים איתם בא במגע.

כתוצאה מאירוע זה, כמה עשרות חיילים נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. כולם חשים בטוב ופונו לכפר המחלימים בהתאם לנהלים. מפקד האוגדה ציין כי מצא מספר ליקויים באשר לאופן קליטת החיילים בבסיס בעת חזרתם מהבית. עם זאת, לא מצא התרשלות משמעותית באופן הטיפול באירוע מהרגע שנודע למפקדים.

עוד ציין כי בעקבות הצעדים שננקטו וננקטים, האירוע מצוי במגמת הכלה וכמות החולים נמצאת במגמת ירידה.

מפקד האוגדה הדגיש את אחריות המפקדים לשמירה על בריאות החיילים ולכשירות יחידתם, ולצידה את האחריות האישית של כל חייל בהקפדה על מימוש ההנחיות והנהלים. בתוך כך, הנחה את המפקדים להמשיך ולפעול באופן מחמיר, תוך נקיטת כלל הפעולות הנדרשות שיאפשרו את המשך ההכשרה והאימונים במקביל למניעת התפרצות תחלואה נרחבת.

קורונה כפיר חטיבת כפיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד