י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
81%; גמליאל צריכה להתפטר

סקר: איך משפיעים איזנקוט וחולדאי על המפה הפוליטית

חרף הביקורת ברחוב החרדי על אופן התנהלותם בניהול משבר הקורונה, הכוח החרדי בכנסת מתחזק כך על פי סקר שבדק אילו הבחירות היו מתקיימות היום. עם המפלגות הקיימות משתתפות רצות בבחירות הרי שש"ס ויהדוה"ת זוכות לח"י מנדטים, אם איזנקוט וחולדאי רצים במפלגה חדשה; הכוח החרדי מתחזק עוד יותר ל-19 מנדטים; לפיד וגנץ נחלשים | וגם, האם השרה גמליאל צריכה להתפטר בעקבות הפרת הסגר

סקר: איך משפיעים איזנקוט וחולדאי על המפה הפוליטית
נתניהו עם איזנקוט כרמטכ"ל צילום: קובי גדעון, לע"מ

נדמה כי במדינת ישראל המצב הפוליטי אף פעם לא יהיה משעמם. עברו הבחירות - הגיעו עוד בחירות, עברו גם הן והגיעו חדשות, הוקמה ממשלה והגיעה הקורונה והגל הראשון ולאחריו השני כשכולם יחד משפיעים כל אחד בתחומו גם על מפת המנדטים.

סקר 'ערוץ 20' שביצע מכון 'מאגר מוחות' בראשות הפרופסור יצחק כ"ץ, ניסה לבדוק מה הציבור חושב על השאלות האקטואליות, מה כוחה של מפלגה חדשה בראשות רון חולדאי וגדי אייזנקוט, האם צריך להקדים את הבחירות, האם השרה גילה גמליאל שהפרה את הסגר צריכה להתפטר - מה חושב הציבור ובפרט מצביעי הליכוד ולאור המחלוקת בממשלה, האם צריך או לא צריך להקדים את הבחירות? (49% חושבים שאין צורך להקדים ו-51% חושבים שצריך).

על פי הסקר, אילו היו מתקיימות היום בחירות לכנסת, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת, אך נחלשת משמעותית ומקבלת 28 מנדטים. ימינה של נפתלי בנט ממשיכה לצמצם את הפער ומגיעה למקום השני עם 21 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 16 מנדטים.

יש עתיד תלם ממשיכה להחלש ומקבלת 15 מנדטים בלבד, ש"ס שומרת על כוחה עם 9 מנדטים, יהדות התורה מתחזקת ומקבלת 9 מנדטים כמו גם כחול לבן שמקבלת 9 מנדטים אף היא.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן נחלשת ומקבלת 7 מנדטים ומרצ במקום האחרון עם 6 מנדטים בלבד.

לא עוברות את אחוז החסימה: העבודה עם 1.5% מקולות המצביעים, עוצמה יהודית- 0.8, דרך ארץ - 0.6, גשר - 0.5.

בחלוקה לגושים, גוש הימין עם רוב של 67 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 46 מנדטים וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 7 מנדטים בלבד.

אילו היו מתקיימות היום בחירות כאשר רון חולדאי וגדי איזנקוט מתמודדים במפלגה חדשה, הליכוד הייתה מאבדת מנדט ומקבלת 27, ימינה מאבדת שני מנדטים ומקבלת 19, הרשימה המשותפת - 16, מפלגה בראשות חולדאי ואייזנקוט - 11, יש עתיד תלם - 11, ש"ס - 10, יהדות התורה - 9, ישראל ביתנו - 5, מרצ - 4.

לא עוברות את אחוז החסימה: העבודה- 1.2, גשר- 0.8, דרך ארץ - 0.6, עוצמה יהודית - 0.6.

בשאלה האם השרה גמליאל צריכה או לא צריכה להתפטר מהממשלה בעקבות הפרסום לפיו הפרה את הסגר ושהתה לאחרונה עם משפחתה בטבריה, 19% ענו כי היא לא צריכה להתפטר - 19%, בעוד 81% חושבים שעליה להתפטר.

בחלוקה לפי השתייכות מפלגתית, 25% ממצביעי הליכוד חושבים שהיא לא צריכה ו-59%- צריכה להתפטר. העבודה- 0% לא צריכה, 60% צריכה. 
כחול לבן- 10% לא צריכה, 85% צריכה. יש עתיד תלם - 7% לא צריכה, 90% צריכה. יהדות התורה- 59% לא צריכה, 22% צריכה. הרשימה המשותפת - 5% לא צריכה, 75% צריכה. ימינה - 13% לא צריכה, 74% צריכה. ישראל ביתנו - 12% לא צריכה, 68% צריכה. ש"ס - 40% לא צריכה, 26% צריכה. מרצ - 0% לא צריכה, 100% צריכה. דרך ארץ - 0% לא צריכה, 100% צריכה. גשר- 0% לא צריכה, 50% צריכה. עוצמה יהודית - 0% לא צריכה, 88% צריכה. האחוז הנותר השיב שאינו יודע.

ערוץ 20 בחירות מוקדמות גדי איזנקוט רון חולדאי מאגר מוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד