י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אור אדום מהבהב

משרד הבריאות: שיעור התמותה בציבור החרדי - יותר מהשיעור באוכלוסיה

במשרד הבריאות מזהירים כי נתוני התמותה בציבור החרדי - גדולים יותר מאשר השיעור באוכלוסיה, וזאת כאשר הצפי היה שהנתונים יהיו נמוכים יותר

משרד הבריאות: שיעור התמותה בציבור החרדי - יותר מהשיעור באוכלוסיה
בוכה. אילוסטרציה (למצולם אין קשר לכתבה) צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות פרסם היום (רביעי) לראשונה פילוח מתים לפי מגזר, כאשר מהנתונים עולה כי שיעור הנפטרים מקורונה מקרב החברה החרדית גבוה יותר משיעורם באוכלוסיה. זאת, כאשר הצפי היה ששיעור התמותה בציבור החרדי יהיה נמוך יותר בשל העובדה שמדובר בציבור שחלקים נרחבים ממנו משתייכים לגילאים הצעירים.

לפי הנתונים, עד לתחילת חודש אוקטובר עמד על 12%, בעוד ש-16% הנפטרים היו מהחברה הערבית. מבין החולים שהגיעו למצב קשה וקריטי, 15% היו מהחברה החרדית ו-24% היו מהחברה הערבית. כך פורסם היום לראשונה בכאן חדשות.

שיעור החרדים מקרב האוכלוסייה הכללית עומד על 12%, שיעור הערבים - 21%. מומחים בתחום בריאות הציבור טוענים כי האוכלוסייה החרדית היא צעירה מאוד יחסית. רק 3% מקרבה הם בני 65 ומעלה, ולכן היה צפוי ששיעור החולים הקשים והנפטרים בחברה זו יהיה נמוך משיעורה באוכלוסייה הכללית.

פרופסור רונית קלדרון-מרגלית, מומחית בבריאות הציבור מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטה העברית, אמרה כי מהנתונים נראה ששיעור הנפטרים בקרב האוכלוסייה החרדית גבוה משיעורם באוכלוסייה בערך פי שלוש. אלו נתונים שאמורים להדאיג מאד את הציבור החרדי, כשכל אחד נדרש להסיק מכך את חובת הזהירות הנדרשת לגביו. 

המגזר החרדי חרדים קורונה נפטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד