י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דילמת התקציב

עימות פומבי בין הליכוד לכחול לבן; האם ישראל בדרך לבחירות

שאלת הקדמת הבחירות שוב על השולחן. אחרי שהממשלה קיבלה הארכת זמן של 100 ימים לחוקק את תקציב המדינה, הקרב בין המפלגות הגדולות מתחדש. הליכוד: "בושה שכחול לבן מאיימים בבחירות בעיצומו של משבר הקורונה בגלל פייק סקר אחד" בכחול לבן לא נשארו חייבים

בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת
בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה

הדילמה סביב העברת התקציב חוזרת לסדר היום, הימים שנותרו עד שראש הממשלה יאלץ להכריע האם להעביר תקציב לשנת 2020 או שמא להוביל את הכנסת לבחירות מתקרבים, בכחול לבן ובליכוד פותחים שוב במלחמה.

הערב דיווחה הכתבת הפרלמנטרית של 'חדשות 12' דפנה ליאל כי הקרב סביב העברת התקציב מתחדש, יו"ר כחול לבן בני גנץ ידרוש מנתניהו לאשר עד סוף השנה את תקציב 2021 ולהתחיל לעבוד עליו כבר עכשיו. כאשר במקרה כזה נתניהו יוותר על נקודת היציאה.

מעט רקע: בהסכם הפוליטי קיימת פרצה כי נתניהו ינהיג את הממשלה רק במקרה שלא יעבור תקציב, בתום העימות שכמעט הוביל לבחירות הסכימו בכחול לבן להעניק לנתניהו שתי נקודות יציאה מההסכם, הראשון בחודש דצמבר אם לא יבוא תקציב לשנת 2020 והשנייה היא במרץ, אם לא יעבור תקציב 2021.

כעת בכחול לבן מעלים דרישה לפזר את הערפל הפוליטי ולהכריע האם פניו של נתניהו לבחירות לפני דצמבר, זאת על ידי העברת תקציב 2021 והוויתור לנקודת יציאה מההסכם ביניהם.

בליכוד תקפו הערב (רביעי) את כחול לבן, ומסרו כי "לראש הממשלה נתניהו יש רקורד ארוך ומוכח בהחלטות כלכליות שהביאו את ישראל לשיאים. ראש הממשלה הביא יותר תקציבי מדינה מוצלחים מכל מנהיג עולמי אחר. הוא לא מתרגש מניסיון מביש של כחול לבן לחלץ את עצמם מקריסתם בסקרים".

"בושה שכחול לבן מאיימים בבחירות בעיצומו של משבר הקורונה בגלל פייק סקר אחד. שלושה סקרים ב-24 השעות האחרונות מראים שהליכוד שומר על כוחו. בינתיים, כחול לבן מתרסקים בכל הסקרים״, תקפו כביכול מדובר בקמפיין בחירות ולא בממשלת אחדות".

מנגד, ב'כחול לבן' מיהרו להשיב אש: "המתקפה הישירה של נתניהו על כחול לבן בגין הדרישה החד משמעית לאשר את תקציב המדינה לשנת 2021 מבטאת פאניקה עמוקה ומדאיגה מאוד בנוגע ליכולת העמידה תחת לחץ הסקרים וכישלון הדוגמא האישית שלו ושל מקורביו בשמירה על בריאות הציבור", אמרו בכחול לבן.

עוד נמסר מטעם הסיעה כי "כחול לבן תמשיך לעמוד על אישור תקציב ל-2021. כל נסיונות החבלה והפגיעה באזרחי ישראל יובילו לבחינה מחדש של מגוון אפשרויות פוליטיות מהן נמנענו עד כה".

תקציב המדינה בחירות מוקדמות מפלגת הליכוד מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד