י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
איך הוא עשה את זה?

האב המדען לא האמין: הילד הרכיב את הפאזל במהירות

מדען שנאלץ להישאר עם בנו בבית, ועבודתו הייתה רבה החליט להעסיק את בנו והביא לו פאזל של גלובוס שיחבר, לאחר כמה דקות הגיע הילד עם הפאזל מחובר, כיצד עשה זאת? ומהו המסר החזק שכל אחד צריך לקחת לעצמו?

האב המדען לא האמין: הילד הרכיב את הפאזל במהירות
פאזל צילום: Unsplash

"ניסיתי לשנות את העולם ולא הצלחתי, שיניתי את עצמי והשתנה כל העולם" (רבי ישראל מסלנט)

מדען עסוק, שרצה למצוא פתרון לבעיות העולם, שמר יום אחד על בנו הקטן שהטריד אותו בשאלות רבות. כדי להעסיק את הילד לפרק זמן ארוך ככל האפשר, ושיוכל להתפנות לעבודתו, תלש המדען תמונה צבעונית של כדור הארץ מתוך כתב-עת מדעי וגזר אותה לחתיכות קטנות.

הוא הגיש לילדו הקט את ערמת פיסות הנייר ואמר לו:
"בני, המשימה שלך היא להרכיב את הפאזל הזה. כשתסיים, נצא לשחק יחד".

המדען העסוק היה בטוח שזכה בכמה שעות של שקט, שאותן יוכל להקדיש למחקרו החשוב. אך להפתעתו הרבה, כעבור עשר דקות חזר הילד עם הפאזל המושלם.

בחיוך רחב על פניו אמר הילד: "אבא, בוא לשחק". "איך עשית זאת כל כך מהר?" שאל המדען בתמיהה. "פשוט מאוד", ענה הילד: "בצד האחורי של הדף הייתה תמונה של בן אדם ואני יודע איך נראה בן אדם, אז הרכבתי את התמונה, הפכתי, וגיליתי שתיקנתי את העולם"

עד כמה אתם עסוקים בלחנך אחרים במקום להסתכל ולדייק יותר את עצמנו? כמה פעמים אנחנו מחכים שהאחר ישתנה, יעמוד בציפיות ובבקשות שלנו וכשזה לא קורה, אנו מתוסכלים, כועסים ומאשימים?

עד כמה אנחנו מתאכזבים מבן/בת הזוג שלא עושה מה שביקשנו, או מהילדים, חברים, עמיתים לעבודה ומשפחה ואומרים שאנחנו לא היינו מתנהגים כפי שאחרים מדברים, או מתנהגים אלינו ועד כמה היום אנו מאשימים את העולם שלפעמים הוא "מקולקל"?

אין כל צורך לתקן את העולם, מכיוון שהדבר היחיד בטבע שדורש "תיקון" הוא האדם – אנחנו. והמציאות שאנו מרגישים תלויה אך ורק בתכונות, בערכים ובאמונה שלנו. כי לאחר שנשפר את עצמנו, נגלה שהעולם גם השתפר ואפילו הוא מושלם...

"עשה מצוה אחת והכריע את כל העולם לכף זכות" אומר הרמב"ם, "עשה אדם מצווה אחת - אשריו שהכריע את עצמו ואת כל העולם לכף זכות, עבר עבירה אחת – אוי לו שהכריע את עצמו ואת כל העולם לכף חובה"

אל תחכו שהאחרים יעשו, ישפיעו וישנו. הביטו מסביבכם ודייקו את עצמכם. קחו אחריות וצרו אתם את "חוק העדר": תחייכו יותר, תעזרו לאחרים, תפסיקו לשפוט, להאשים ולכעוס על כל דבר. בואו נעצור!

בואו ביחד נבקש יותר סליחה, נגלה חמלה, נשמור על איפוק ונאמר תודה וכך נכריע ונשפיע על כל העולם לכף של זכות.

שבת שלום וחג שמח!
מאת: חדי חזן, מלווה תהליכי סליחה לשחרור כעסים

פאזל עולם שינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד