י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עונשי מאסר לנציגים

היהודים ביוון חוגגים: המפלגה הניאו נאצית נפסלה

יהודי יוון חגגו את החלטת בית המשפט להוציא את מפלגת 'השחר הזהוב' הניאו-נאצית מחוץ לחוק • מפגינים, ואיתם יחד ראש ממשלת יוון לשעבר, אלכסיס ציפראס, התאספו מחוץ לבית המשפט - שם האשימו את השחר הזהוב ב"הרעלת החברה"

היהודים ביוון חוגגים: המפלגה הניאו נאצית נפסלה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

יהודי יוון חגגו את החלטת בית המשפט להוציא את מפלגת 'השחר הזהוב' הניאו-נאצית מחוץ לחוק, וקראו לפסיקה "נקודת ציון" המגנה על הדמוקרטיה.

למנהיגי 'השחר הזהוב', המשתמשים בסמל הנושא צלב קרס, יש היסטוריה של הכחשת שואה והסתה נגד יהודים.

"הפסיקה המדהימה של בית המשפט היווני שמפלילה את הישות הניאו-נאצית הזו מגנה על הרפובליקה של מדינתנו", כך מסרה המועצה המרכזית לקהילות היהודיות ביוון.

נשיא הקונגרס היהודי באירופה, משה קנטור, הביע תקווה שמדינות אחרות ינקטו בצעדים דומים כדי להוציא מחוץ לחוק את המפלגות הניאו-נאציות. לדבריו, זו "החלטה מבורכת וחשובה ולבסוף אומר את העובדות כפי שהן, שניאו-נאצים כמו אלה בהשחר הזהוב הם עבריינים".

"אנו מקווים שמדינות אחרות שמאפשרות למפלגות ניאו-נאציות דומות להתמודד בבחירות ולשבת בפרלמנטים, יוציאו אותן מחוץ לחוק, אלו מפלגות המקדמות אידיאולוגיות גזעניות ושנאה".

"היום הוא ניצחון לדמוקרטיה ותבוסה לשנאה ולחוסר סובלנות, יש לקוות שזאת המוות לשחר הזהוב".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בית המשפט קבע כי שבעה מתוך -18 חברי הפרלמנט לשעבר, כולל מייסד המפלגה ניקולוס מיכלוליאקוס, אשמים "בניהול מיזם פלילי" ופסק להם מאסר שיכול להגיע עד 15 שנים.

השופטת הנשיאה מריה לפניוטי הודיעה כי חברים אחרים במפלגה אשמים גם הם בהיותם חלק מהחבורה, עם עונש של עד 10 שנים. כאשר בסך הכל ישנם 68 נאשמים.

העונשים ייגזרו בדיון נפרד, אף אחד מראשי המפלגה לא נכח ביום רביעי בדיון, כולם הכחישו בתוקף את ההאשמות ואמרו כי הם קורבנות של רדיפה פוליטית.

קהל מפגינים, שכלל את ראש ממשלת יוון לשעבר, אלכסיס ציפראס, התאסף מחוץ לבית המשפט - שם האשימו את השחר הזהוב ב"הרעלת החברה". קהל של 15,000 מפגינים אנטי-פאשיסטים התאסף מחוץ לבית המשפט באתונה כדי לשמוע את פסק הדין, והניף כרזות שעליהן היה כתוב "העם רוצה נאצים בכלא", במקום אף נרשמו  עימותים עם המשטרה.

ניאו נאצים יוון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד