י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לא רק בגימנסיה

למעלה מחצי מהנדבקים במערכת החינוך - חרדים

סגירת מערכת החינוך הייתה בין הפעולות הראשונות אותה יזמה הממשלה במטרה לעצור את התפשטות הנגיף • אך מפילוח נתוני החולים במערכת החינוך עולה כי שיעור התלמידים החרדים שנדבקו גבוה בהפרש ניכר ממקביליהם החילוניים 

למעלה מחצי מהנדבקים במערכת החינוך - חרדים
לימודים מסכות בת"ת החדש בבני ברק צילום: שוקי לרר

בעוד תלמידי החינוך החרדי מהווים רק כ-19.36 אחוזים מכלל תלמידי מערכת החינוך בישראל, יותר ממחצית מהנדבקים בקורונה במערכת החינוך (51.18%) לומדים במערכת החינוך החרדי - כך עולה מפילוח נתוני החולים במערכת החינוך, שהועברו לאחרונה למשרד החינוך על ידי משרד הבריאות.

448,298 תלמידים המהווים 19.39% מכלל התלמידים במערכת החינוך, משתייכים למגזר החרדי. על פי הנתונים, 1.75% מתוכם חלו בקורונה. במערכת החינוך הכללית נדבקו בקורונה 15,285 תלמידים, המהווים 0.63% מכלל תלמידי מערכת החינוך הכללית.

מפילוח נתוני התלמידים החולים לפי מחוזות עולה כי 9.8% גרים במחוז המרכז ו-9.7% במחוז הצפון. 5% מתגוררים במחוז ירושלים ו-7.8% במחוז דרום.

נציין, כי אתמול דווח שעקב הקורונה לא יתקיימו מבחני הפיזה והמיצ"ב. שר החינוך יואב גלנט, אמר כי "ההחלטה שלא לקיים את מבחני ההערכה החיצוניים הבית ספריים, וכן ההשקעה חסרת התקדים שאנו מבצעים בקפיצת המדרגה הדיגיטלית של מערכת החינוך תוך צמצום פערים רבי שנים בתחומי המחשוב – מהוות ביטוי מייצג למדיניותנו זאת. ברור לכל כי גם לאחר חזרת מוסדות החינוך לפעילות נידרש לתת מענה לפערים שייווצרו הן בהיבט הפדגוגי והן בהיבט צורכי הפרט, ואנחנו נערכים לכך מבעוד מועד".

תלמידים חרדים מערכת החינוך יואב גלנט קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד