י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על מי מגן הסגר?

מחקר קשה: העניים מתים יותר

מחקר שבוצע על ידי חוקרים במכון ויצמן אישש את הטענות לפיהן הפערים בין השכבות הסוציו-אקונומיות משליכות באופן ישיר גם על מקרי התמותה והתחלואה 

מחקר קשה: העניים מתים יותר
עני צילום: pixabay

חוקרי מכון ויצמן חושפים את מה שכבר היה ידוע. אם אתם עניים, הסיכוי שלכם לחלות מקורונה גבוה פי 5 ביחס לעשירונים הגבוהים, סיכוי האשפוז עולה פי 3 וכך גם הסיכוי למות מהנגיף.

במחקר שבדק נתוני 200,000 חולים בישראל ניכרו פערים בין השכבות הסוציו - אקונומיות בישראל. פילוח הנתונים מעלה כי בקרב 2 העשירונים הנמוכים התחלואה הייתה פי 5 יותר מחברי שני העשירונים הגבוהים, כך גם שיעורי האשפוז והמוות עלו פי שלושה.

החוקרים סבורים כי הסיבות לכך הן, צפיפות יתר במגורי השכבות החלשות גורמת למעבר מהיר יותר של המחלה מאדם לאדם עד קושי בשליטה על ממדי ההדבקה, אך המסקנה החשובה יותר שלהם היא כי הסגר, כך הם קובעים, נועד לעשירים בלבד. העניים לא שורדים כלכלית בלי לעבוד, לכן הם יוצאים מהבית, עולי על אוטובוסים ומגיעים לעבודה, גם אם מדובר על חשבון החיים שלהם. הם לא מסוגלים לשבת בבית בחוסר מעש בעוד בני משפחתם זקוקים למזון ואין להם מאין להשיג אותו.

מסקנות המחקר קשות במיוחד והן מעלות תהיות בקשר למדיניות הסגר הקשה המוטל על האזרחים, שכעת מתברר כי היא מגנה על העשירים שקל להם להישאר בבית, לעבוד מרחוק או לנפוש בדירה מרווחת, לעומת העניים שמצטופפים בדירות קטנות ונאלצים לצאת לעבודה, 'לייבא' את הנגיף הביתה ולהדביק את כל בני המשפחה, רק בגלל שאין להם אפשרות לצאת לחופשה או לעבוד מרחוק, מאחר והם עובדים בעבודת כפיים.

 

קורונה מכון ויצמן עניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד