י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"התחנכו לקבל הכל ולא לתת כלום"

מתקפה פרועה של מנהל ביה"ח 'מעייני הישועה' נגד הציבור החרדי

לא רק בהדסה: פרופ' ומנהל ביה"ח 'מעייני הישועה' במתקפה והסתה חסרת תקדים כנגד הציבור החרדי "קהל שפורק עול והורג אנשים" • בריאיון שהעניק ל'כאן רשת ב'' תקף רביד את לקיחת האחריות בציבור החרדי בכל הקשור להקפדה על ההנחיות בצורה אנטישמית וכוללנית • האזינו

מתקפה פרועה של מנהל ביה"ח 'מעייני הישועה' נגד הציבור החרדי
פרופ' מוטי רביד צילום: מתוך שידורי כאן 11

מנהל בית החולים מעייני הישועה בבני ברק, פרופ' מוטי רביד, התראיין הבוקר (חמישי) ל'כאן רשת ב'' והסית בחריפות כנגד הציבור החרדי.

פרופ' רביד נשאל אם הוא מודאג מהתפרצות מחודשת אחרי החג וענה כי הוא "לא מודאג אלא בטוח". לדבריו, "אני בטוח שחג שמחת תורה יגרום לגל נוסף בעלייה בתחלואה, אני לא יודע באיזה היקף, אבל בטוח זה יהיה. זה באמת אחד מהאירועים הפרועים ביותר שהיו בהיסטוריה של מדינת ישראל".

כאן עבר פרופ' רביד להסית בחריפות ואמר כי "לא היה עד היום קהל שלם שפורק עול בצורה כזאת והורג אנשים. אני לא מבין מה הקשר בין דת לבין מה שהם עושים. הם התחנכו לקבל הכל ולא לתת כלום במשך שנים".

רביד המשיך להסית ואמר כי "זה אירוע תקדימי, זה חינוך קלוקל של אוכלוסייה, הרבנים הנבונים שישנם צועקים תפסיקו, אבל יש קהל שלא שומע".

רביד, נזכיר, נמצא בחזית המאבק בנגיף ועומד בראש בית החולים בעיר התורה בו מחלקת הקורונה עמוסה לעייפה, ומתים רבים יצאו ממנה. בדבריו, שאי אפשר להצדיק, שכן הם כוללים התרסה ברורה נגד הציבור החרדי גם בעניינים שאינם קשורים להתפשטות המגפה ("התרגלו לקבל הכל ולא לתת כלום"), הוא מתריע על המצב בציבור החרדי, כאשר המשמעת לרבנים הקוראים להקפיד על כללי הזהירות לא מתקיימת במלואה והדבר בא לידי ביטוי במספר החולים, המאושפזים והמתים.

לאחרונה נשמעו התבטאויות דומות מצד פוליטיקאים או רופאים שאינם מכירים את הציבור החרדי. אך דווקא מצד מנהל בית הרפואה הבני ברקי היה מצופה לשמור על איזון ולא להשמיץ ציבור שלם, גם אם ישנם מפרי הנחיות. מומחים רבים משבחים את התנהלות הציבור החרדי במאבק בנגיף ומציינים כי המגורים הצפופים אינם מאפשרים בידוד יעיל, מה שגורם לתחלואה להתפשט ללא שליטה, גם אם ננקטים אמצעי זהירות מקסימליים.

לפני שבוע בלבד הסית רביד בחריפות נגד הרבנים ואמר כי "יש רבנים שחושבים שגדולתם תהיה אם הם יהרגו עוד כמה אנשים".

 

קורונה מוטי רביד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 187 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד