י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בתגובה לריאיון הנאצה

החכי"ם מגיבים לפרופ': "למה אתה לא מתפטר?"

דבריו של מנהל ביה"ח החרדי 'מעייני הישועה' עוררו סערה רבה הבוקר, אחרי שבחר להשתלח בציבור החרדי - קהל לקוחותיו, בדברי בלע ונאצה קשים • חכי"ם ואישי ציבור יוצאים במתקפה עזה כנגד דבריו המחפירים של הפרופסור: "בור ששתית ממנו אל תזרוק בו אבן"

החכי"ם מגיבים לפרופ': "למה אתה לא מתפטר?"
בית החולים מעייני הישועה צילום: גוגל מפות

במערכת הפוליטית החרדית תוקפים הבוקר (חמישי) את מנהל בית החולים מעייני הישועה, בעקבות דברי בלע שהשמיע בראיון לתקשורת בו הוא השמיץ והתסיס כנגד המגזר החרדי, בכל הנוגע להוראות גדולי ישראל בהתנהלות מול התפשטות הנגיף.

פרופ׳ מוטי רביד אמר בריאיון: "לא היה עד היום קהל שלם שפורק עול בצורה כזאת והורג אנשים. אני לא מבין מה הקשר בין דת לבין מה שהם עושים. הם התחנכו לקבל הכל ולא לתת כלום במשך שנים". הוא הוסיף, "זה אירוע תקדימי, זה חינוך קלוקל של אוכלוסייה, הרבנים הנבונים שישנם צועקים תפסיקו, אבל יש קהל שלא שומע"

בעקבות דבריו הטיחו בסיעות החרדיות נגדו, ונציגי הסיעות בכנסת מיהרו לפרסם תגובות, כשגם קריאה לעזוב את תפקידו נשמעה בין התגובות השונות מכיוונו של סגן השר אורי מקלב.

"אדם הרווי שנאה וצביעות, במשך שנים חי ומתפרנס מהציבור אותו הוא כל כך סולד, נמצא במקום שהקימו הציבור החרדי רק כדי לתת, - מוכן בגלל מניעים ידועים להרעיל את הבאר ממנה שתה עשרות שנים", תקף מקלב.

עוד הוא הוסיף, "לצערינו, הוא עצמו יודע ומכיר כי רוב הציבור החרדי מקפיד ושומר את הזהירות הנדרשת זאת לצד תרומה גדולה לכלל הציבוריים בארץ בהתנדבות בבתי החולים עצמם והחשיבות שיש לציבור החרדי לחיי אדם. זו אישיות מסוכסכת עם עצמה, מדוע אינו קם והולך? אם כנים דבריו, כיצד יוכל לתת שירות ולרפא חולים מהציבור אותו הוא סולד - עוד יום אחד?", תהה.

יו״ר ועדת החוקה יעקב אשר אמר: "דבריו של פרופ' רביד חמורים מאוד, מעניין למה הוא 'גילה' את האבחנה הזו רק אחרי 20 שנה שהוא עובד בציבור החרדי, הדבר היחיד שניתן לומר לזכותו הוא שהעומס והתשישות בעבודה הביאו אותו לאמירה האומללה הזו".

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס התייחס אף הוא לדבריו של פרופסור רביד, בריאיון לירון דלק וחיים לוינסון ב'כאן רשת ב', וכינה אותם "הכללה מכוערת". לדבריו "דבריו הם הפרה של שבועת הרופאים. רבים וטובים בציבור החרדי שומרים על הנהלים, הכללים והחיים של ההורים שלהם. זו הכללה שראויה לכל גינוי. מגנה כל שיקול דעת שגורם לאנשים למות".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי אמר: "דבריו של מנהל בית החולים ׳מעייני ישועה׳ בבני ברק, פרופ׳ מוטי רביד, נגד החרדים, הם משמיצים מאד ומוציאים את דיבתם רעה של כל החרדים״, עוד הוסיף מלכיאלי שנה אל הפרופ׳, ״רביד, חבל שלא בדקת כיצד החרדים הספרדים מקפידים על כל ההנחיות של משרד הבריאות כפי הוראת מועצת חכמי התורה בראשות חכם שלום כהן".

חבר הכנסת ינון אזואלי תקף אף הוא את דברי הפרופ׳ המוכר, "זקנתו של רביד מביישת את בחרותו, בושה שאדם המתפרנס על חשבון הציבור החרדי לא יודע מהי הכרת הטוב ומתנהג בכפיות טובה. מי שהורג בפיו אסור לסמוך עליו שיציל חיים בידיו", אמר.

חה"כ אוריאל בוסו הגיב על דבריו של פרופ' רביד מנהל בית החולים מעייני הישועה: "ההסתה השוטפת איתה מתמודד מגזר שלם כבר תקופה היא קשה, והיא זועקת לשמיים שבעתיים, שהיא מגיעה ממנהל בית חולים בעיר חרדית שכנראה נקלע לאיזה סכסוך פנימי עם ההנהלה והחליט לבוא מסביב בכדי להשיג את מטרתו האישית, האיש שיודע בדיוק את כמויות המתנדבים בתוך בית החולים אותו הוא מנהל, ואת גודל התרומה והנתינה של המגזר הזה לטובת המדינה ואזרחיה, מצפה ממנו שיתאמץ קצת, ויצא על אף גילו המבוגר לראות את בתי הכנסת הספרדיים, וכן את שאר המוסדות ברחבי הארץ שסגורים לגמרי באילוצים וויתורים רבים וחלקם קשים, הכל בשל הנחיה אחת ופסיקה אחת ברורה של מועצת חכמי התורה שליט"א".

פרופסור מוטי רביד בית חולים מעייני הישועה יעקב אשר אורי מקלב ינון אזולאי אוריאל בוסו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד